آفتاب

المپیاد رباتیک دانشجویی در بیرجند آغاز شد

المپیاد رباتیک دانشجویی در بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - ˈچهارمین المپیاد ربایتک دانشگاه پیام نورˈ روز شنبه در بیرجند آغاز شد.

دبیر علمی المپیاد در مراسم آغازین این رقابت علمی گفت: در چهارمین المپیاد ربایتک که تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت 410 تیم رقابت می کنند.

ˈسیدعلیرضا محمدزادهˈ افزود: برای ساخت هر ربات بین چهار تا پنج نفر مشارکت دارند اما برای اجرای برنامه غالبا یک یا دو نفر به بیرجند آمده اند.

وی گفت: تشکیل محلی برای جمع آوری نظرات خبرگان به ویژه خبرگان دانشگاه پیام نور در حوزه رباتیک، تشکیل پایگاه داده خبرگان دانشگاه پیام نور در حوزه رباتیک و جمع آوری نظرات خبرگان علمی رباتیک و انتشار آنها در قالب ویژه نامه ها از جمله مهمترین اهداف المپیاد است.

او افزود: برگزاری مسابقه علمی و نمایشگاه فنی در حوزه رباتیک، تشکیل باشگاه تخصصی نخبگان رباتیک در این دانشگاه و ایجاد بستر برای توسعه و شناسایی استعدادهای درخشان علمی در حوزه رباتیک از دیگر اهداف برپایی این المپیاد علمی آموزشی است.

وی همچنین گفت: خراسان رضوی با 72 تیم، تهران با 55 تیم، آذربایجان شرقی با 38 تیم و فارس با 35 تیم از فعالترین استانهایی هستند که بیشترین تعداد تیم ثبت نامی را در این دوره داشته اند.

او افزود: مسابقات در 14 لیگ عملیات تخصصی در حوزه رباتیک برگزار خواهد شد.

محمدزاده افزود: مین یاب دستی، شبیه سازی دو و سه بعدی فوتبال، تعقیب خط، کمیکار، امدادگر، شبیه سازی جنگ، میکروموس، پرنده هوشمند، مین یاب اتوماتیک، نمایشی نظامی، نمایشی کشاورزی، نمایشی صنعتی، نمایشی آزاد، مسیریاب و مسیریاب دانش آموزی از جمله این لیگها هستند.

666/110
کد N138453

وبگردی