آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

تکفیری‌ها، چهره نفرت‌انگیزی از خود به جهان نشان می‌دهند

تکفیری‌ها، چهره نفرت‌انگیزی از خود به جهان نشان می‌دهند

یک مرجع تقلید گفت: تکفیری‌ها، با اعمال جاهلانه، چهره نفرت‌انگیزی از خود به جهان نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقم قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار رئیس مرکز اسلامی مغولستان، حضور وهابیت را فرصتی مهم در معرفی مکتب شیعه به جهان دانست و اظهار کرد: در چنین شرایطی که وهابیت چهره واقعی اسلام را خشن معرفی می‌کند فرصتی مهم در اختیار شیعیان قرار دارد تا چهره حقیقی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به جهان نشان بدهند.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: اگر مردم جهان با دین حقیقی اسلام ناب آشنایی پیدا کنند به آن گرایش می‌یابند که در این جا نقش مبلغان دینی در معرفی اسلام واقعی دارای اهمیت فراوانی است.

وی یادآور شد: تکفیری‌ها با اعمال جاهلانه، چهره نفرت انگیزی از خود به جهان نشان می‌دهند و این امر کمک مهمی برای معرفی جایگاه تشیع در جهان است.

علوی گرگانی گفت: من از فقدان سفارتخانه ایران در مغولستان بسیار متعجب شده‌ام در حالی که وجود سفارتخانه می‌تواند فعالیت مبلغان دینی در این کشور را آسان کند.

این استاد حوزه با انتقاد از کمبود اعتبارات در فعالیت‌های تبلیغی نیز تصریح کرد: باید بخشی از درآمدهای کشور برای حضور مبلغان دینی در داخل و خارج از کشور تعلق بگیرد.

وی افزود: لازم است بخشی از اعتبارات در زمینه فعالیت‌های تبلیغی در خارج از کشور اختصاص یابد تا بتوانیم دین اسلام و مکتب تشیع را به جهان معرفی نمائیم.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تبلیغ و معرفی دین مبین اسلام و مکتب تشیع به بنیه مالی مناسبی نیاز دارد و باید بدانیم که امروز وهابیت در جهان با صرف سرمایه‌های زیاد در جهت گمراه کردن جوانان، چهره اسلام را به جهان خشن معرفی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N138346

وبگردی