آفتاب
در نتیجه عملیات 8 ساعته هلال احمر؛

بنیامین و امیرعلی به آغوش خانواده بازگشتند ‌

بنیامین و امیرعلی به آغوش خانواده بازگشتند ‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از نجات جان 2 کودک گم شده در دل کوه خبر داد‌.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رحیم شهریاری گفت: بعدازظهر روز گذشته یکی از اهالی روستای کلاته سید علی نهبندان و نیروهای کلانتری در تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر نهبندان از گم شدن 2 کودک ‌3 و 4 ساله در کوه‌های اطراف روستا خبر داد.

وی ادامه داد: به محض آگاهی از این خبر 2 تیم واکنش سریع هلال احمر نهبندان وارد عمل شده و عملیات

جست و جو و نجات در کوهستان را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شدت سرما و تاریکی شب عواملی بود که سبب شد تا عملیات جست و جو و نجات به سختی انجام شود.

شهریاری با اشاره به اینکه این عملیات 8 ساعت به طول انجامید، افزود: ساعت 30 دقیقه بامداد بود که صدای صلوات و خوشحالی امدادگران از دل کوه شنیده شد و عده زیادی از مردم که به محل حادثه آمده بودند را خوشحال کرد.

وی با بیان اینکه چشمان اشک آلود و سجده شکر پدر بنیامین و امیرعلی در مقابل همگان خستگی را از امدادگران گرفت، تصریح کرد: استفاده از برج‌های نوری خودروی نجات، نقشه‌های در اختیار و همچنین ردگیری گم‌شدگان از طریق ردپای آنها مهم‌ترین عوامل در موفقیت آمیز بودن این عملیات بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن تقدیر از تلاش‌های همیشگی و داوطلبانه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گفت: در بسیاری از صحنه‌های تلخ زندگی، امدادگران هلال احمر را می‌توان فرشتگان نجات دانست.

شهریاری تاکید کرد: سامانه ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: این شماره تلفن را می‌توان بدون استفاده از هیچگونه شبکه مخابراتی در هر کجای استان از طریق تلفن همراه شماره گیری کرد.

انتهای پیام

کد N138309

وبگردی