آفتاب

تامین اجتماعی قم 1600 میلیارد ریال تعهدات خود را پرداخت کرد

تامین اجتماعی قم 1600 میلیارد ریال تعهدات خود را پرداخت کرد

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: طی 9 ماه گذشته 1600 میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمدت، کوتاه‌مدت و مقرری بیمه بیکاری در این استان پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم، سید مجتبی موسوی در حاشیه بازدید از شعبه دو قم، 147 میلیارد ریال بابت تعهدات بلن مدت مانند مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی، 87 میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری و 43 میلیارد ریال نیز بابت تعهدات کوتاه‌مدت را از جمله پرداخت‌های صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 رشدی معادل 32 درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در قم به مرز 680 هزار نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد سه درصدی برخوردار است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر و با توجه به جمعیت یک میلیون و 152هزارنفری قم، حدود 60 درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

موسوی، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان را 213 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد چهار درصدی است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 30 هزار و 740 مستمری بگیر تامین اجتماعی در وجود دارد، تصریح کرد: تعداد مستمری‌بگیران قم نسبت به سال 91 از رشد هشت درصدی برخوردار شده است.

موسوی از کاهش هفت درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم خبر داد و گفت: هم اینک فقط 1664 مقرری بگیر بیمه بیکاری در قم وجود دارد.

وی از تعامل خوب بین اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم و کنترل و نظارت بر برقراری بیمه بیکاری به عنوان علل مهم کاهش بیمه بیکاری در استان نام برد.

وی تعداد کل کارگاه‌های استان را 20 هزار کارگاه عنوان و اظهار کرد: 14 هزار و 324 کارگاه فعال درقم مشغول به انجام فعالیت هستند و تعداد کارگاه‌های نیمه فعال نیز 5686 کارگاه است.

انتهای پیام

کد N138247

وبگردی