آفتاب

گلایه رییس شورای حل اختلاف از بودجه اختصاصی این نهاد

گلایه رییس شورای حل اختلاف از بودجه اختصاصی این نهاد

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: بودجه‌ای که در سال 93 برای شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده، 41 میلیارد تومان در ردیف اصلی است که این مبلغ تکافوی نیازهای ما را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی احمدی‌میانجی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بودجه‌ای که در حال حاضر برای شوراهای حل اختلاف در نظر گرفتند، نیازهای این شورا را برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما 40 هزار نیرو در شورای حل اختلاف سراسر کشور داریم که علاوه بر کارمند اداری تعدادی عضو شعبه‌های شورای حل اختلاف هستند و اگر ما ماهیانه حداقل 300 هزار تومان به آن‌ها حقوق بپردازیم در ماه مبلغی حدود 12 میلیارد تومان و در سال هزینه‌ای حدود 144 میلیارد تومان می‌شود و این هزینه از هزینه‌های دیگر مانند کاغذ، قلم و ... جداست.

احمدی‌میانجی گفت:‌ بودجه‌ای که سال گذشته برای ما در نظر گرفته شده بود مبلغ 31 میلیارد تومان بود و امسال با حمایت‌های وزیر محترم دادگستری به بودجه سال گذشته 10 میلیارد تومان اضافه و بودجه شورای حل اختلاف در سال 93، 41 میلیارد تومان شد.

وی با بیان این که بودجه در نظر گرفته شده تکافوی هزینه‌های شورای حل اختلاف را نمی‌دهد،‌تصریح کرد: درخواستی که ما برای تعلق بودجه به شورای حل اختلاف داشتیم، مبلغ 150 میلیارد تومان بود، اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تنها 41 میلیارد تومان به ما تعلق گرفت.

انتهای پیام

کد N138237

وبگردی