آفتاب

ثروتی: طرح استیضاح وزیر راه و شهر سازی منتفی نشده است

ثروتی: طرح استیضاح وزیر راه و شهر سازی منتفی نشده است

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت:با توجه به توقف اجرای پروژه راه آهن مشهد-بجنورد -گرگان ،هنوز استیضاح وزیر راه و شهرسازی منتفی نشده است .

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی اظهار کرد:تاکنون طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به امضاء 15 نماینده مجلس رسیده است و برخی از نمایندگان استان نیز این نامه را امضاء کرده اند.

وی با ذکر این که تعداد امضاء نمایندگان برای استیضاح در حال افزایش است، عنوان کرد: تا زمانی که عملیات اجرای پروژه راه آهن مشهد- بجنورد -گرگان توسط پیمانکار آن، آغاز نشود طرح استیضاح وزیر کشور ادامه دارد.

ثروتی با اشاره به نگرانی نمایندگان استان به منظور توقف پروژه راه آهن مشهد،بجنورد،گرگان افزود: فردا برگزاری جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در روند احداث این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد:باید در این جلسه چند موضوع همچون ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان و واگذاری به شرکت آستان قدس رضوی و همچنین بسته شدن این قراداد با عنوان پروژه تجاری مصوب شود.

ثروتی خاطر نشان کرد:در صورت بسته شدن این قرارداد با عنوان تجاری، باید دولت به بانک مرکزی برای آورده اول 15 درصد اعتبار ساخت این پروژه را طی دو مرحله در قالب 7.50 درصد از محل اصلاح بودجه واریز کند و با شرکت ساینای هیدرو چین وارد عقد قرارداد شود.

ثروتی با بیان این که پروژه راه آهن گرگان-بجنورد -مشهد در دولت دهم ،چهار بار کلنگ زنی و اجرای 20 کیلومتر از آن آغاز شده بود،در حال حاضر متوقف است عنوان کرد: نباید اقداماتی که در دولت های گذشته انجام شده با روی کار آمدن دولت بعدی به چالش کشیده شود.

وی با بیان این که باید زمین های منابع طبیعی برای احداث این پروژه هر چه زودتر واگذار شود، افزود:با توجه به این که معاون عمرانی استانداری نیروی بومی است اما در اجرای این پروژه و همچنین پروژه فرودگاه ضعیف عمل کرده است.

انتهای پیام

کد N138100

وبگردی