آفتاب

نماینده مجلس: تعطیلی نشریات اقدام شایسته ای نیست

نماینده مجلس: تعطیلی نشریات اقدام شایسته ای نیست

ساری - ایرنا - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی روزنامه ˈ آسمان ˈ گفت: تعطیلی نشریه اقدام شایسته ای نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد دامادیˈ روز شنبه در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی مهندسان ساختمان ساری افزود : اشکالی در روزنامه آسمان به وجود آمد که با یک نشست ساده و دادن تذکر، قابل حل بود.

این نماینده مجلس توقیف و تعطیلی نشریه بدون هرگونه تذکر و نشستی را در نظر گرفتن شدیدترین حکم دانست و گفت: تعطیلی روزنامه یعنی سر را از تن جدا کردن و نباید بدون مقدمه و با یک خطا سر را از بدن جدا کرد.

روزنامه آسمان که از شنبه هفته پیش انتشارش را آغاز کرده بود به خاطر چاپ مطلبی در باره قصاص از سوی قوه قضاییه توقیف شد.

آسمان در چهارمین شماره اش که روز سه شنبه بیست و نهم بهمن منتشر شد، خاطرات استادان و دانشجویان دهه 60 را در قالب یک گزارش منتشر کرد که در یکی از این خاطرات عبارت قصاص یک حکم غیر انسانی وجود داشت.

دامادی به اهمیت توسعه شتابان ایران نسبت به دیگر کشورها اشاره کرد و بیان داشت: وقتی نخبگان به راحتی از کشور خارج می شوند، چگونه می توانیم به پیشرفت برسیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت : نخبگان را نباید سیاست زده کرد و جای فعالیت سیاسی در احزاب است.

وی به تلاش شبانه روزی و موفقیت های داخلی و بین المللی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: امروز دولت به کمک و مشارکت بیشتر نخبگان و افراد با تجربه نیاز دارد.

نمایشگاه توانمندی های مهندسان ساختمان ساری روز شنبه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خدمات مهندسان ذیصلاح درساخت و ساز و لزوم نهادینه شدن و بهره گیری از خدمات اعضای این سازمان در خیابان فرهنگ این شهر گشایش یافت. ک/2

2585/1654/508
کد N138087

وبگردی