آفتاب
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان:

آمادگی استقبال و پذیرایی از 5 میلیون گردشگر را داریم

آمادگی استقبال و پذیرایی از 5 میلیون گردشگر را داریم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: امسال آمادگی استقبال و پذیرایی از 5 میلیون گردشگر را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سید قاسم قربانی در سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 4 میلیون گردشگر ورودی به استان داشته‎ایم که امیدواریم امسال با توجه به رشد چشمگیر گردشگری در استان و میزان رضایتی که سال گذشته از طرف مسافران نوروزی حاصل شد، این رقم به 5 میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار میانگین اقامت در استان از یک شب به سه شب رسید که این خود آمار قابل توجهی است، تصریح کرد: دلایل افزایش اقامت در استان عواملی از جمله معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری با فراهم کردن زیرساخت‎های نرم افزاری و سخت‎افزاری، حضور فعال در جشنواره‎های سازمان که باعث معرفی استان شد، اطلاع ‎رسانی مناسب صدا و سیمای مرکز استان در خصوص معرفی جاذبه‎ها و همچنین تلاش اعضای ستاد خواند که در آخر از این اعضاء تجلیل به عمل آمد.

قربانی با اشاره به پیش‎بینی خانه‎های استیجاری برای اسکان مهمانان نوروزی استان، اظهار کرذ: طرح استفاده از خانه‎های استیجاری برای اولین بار در ایام نوروز امسال در دستور کار قرار گرفت که در این راستا بر اساس برنامه ‎ریزی‎های صورت گرفته، این طرح نیز در ایام نوروز سال آینده نیز اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به بیشترین میزان رشد گردشگری در کشور (رشد 121 درصدی) اشاره کرد و گفت: ما در سال 91 شاهد اقامت 170 هزار نفر در استان بودیم اما در سال 92 این رقم به 370 هزار نفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: ماندگاری مسافران در درجه اول مد نظر است. همچنین امسال ما آمادگی استقبال و پذیرایی از 5 میلیون گردشگر را خواهیم داشت.

وی به قابلیت‎های فرهنگی و تاریخی استان اشاره کرد و یادآور شد: با معرفی لرستان بعنوان مقصد گردشگری، زمینه مساعدی برای سرمایه‎گذاری در گردشگری فراهم شده است.

قربانی با بیان اینکه امسال هم آمادگی لازم برای میزبانی از پنچ میلیون گردشگر را داریم و بازهم رکورددار رشد و افزایش اقامت در استان خواهیم بود از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیمای مرکز استان، اصحاب رسانه و کلیه دست‎اندرکاران تشکر کرد و انسجام و هماهنگی را در بین ایشان برای ارائه خدمات هرچه بهتر، خواستار شد.

خبرنگار: 69004

انتهای پیام

کد N137877

وبگردی