آفتاب

امام جمعه شهرستان گرمی: قرآن برای مؤمنین رحمت است

امام جمعه شهرستان گرمی: قرآن برای مؤمنین رحمت است

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: قرآن برای مؤمنین رحمت است. یعنی تنها مومنین از قرآن نفع می‌برند و بر کمالات‌شان افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صفری، امام جمعه شهرستان گرمی در محفل انس با قرآن شهرستان گرمی، شفاء، هدایت، موعظه و رحمت را از اوصاف قرآن در کلام الهی دانست و افزود: یکی از صفات قرآن این است که رحمت است، اما « رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنین» قرآن برای مؤمنین رحمت است. یعنی تنها مومنین از قرآن نفع می برند و بر کمالات‌شان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس و محافل قرآنی افزود: با توجه به جنبه‌های آموزشی، تربیتی قرآن کریم در محافل و مجالس قرآنی، برنامه‌های «شبی با قرآن» به زندگی با قرآن منتهی خواهد شد و تدبر در مفاهیم قرآنی انسان را به زندگی قرآنی می‌رساند.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل طی سخنانی در این محفل اراده را وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات دانسته و افزود: اگر اراده انسان در مسیر عبودیت و نیکی باشد او را به‌ عنوان اشرف مخلوقات مفتخر خواهد کرد، اما زمانی‌که اراده انسان به سوی پلیدی و عصیان حرکت نماید، انسان را به جایی می‌رساند که قرآن کریم از او با تعبیر «اولئک کالانعام بل هم اضل» یاد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل اراده را وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات دانسته و افزود: اگر اراده انسان در مسیر عبودیت و نیکی باشد او را به‌عنوان اشرف مخلوقات مفتخر خواهد کرد.

وی با اشاره به گستره مفاهیم متعالی قرآن کریم، گفت: قرآن کریم متقن‌ ترین قانون سعادت بشر در دنیا و آخرت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تنها مرجع درک معارف قرآن کریم را اهل بیت(ع) دانسته و تصریح کرد: اهل بیت(ع) در زمان غیبت مردم را به راویان احادیث ائمه معصوم(ع) ارجاع داده‌اند و امروز نیز مصداق بارز راویان حدیث «ولایت مطلقه فقیه» است که ضامن استقلال و امنیت میهن اسلامی می‌باشد.

یادآوری می‌شود که این محفل قرآنی، به همت اداره تبلیغات اسلامی گرمی و با همکاری موسسه قرآنی ولایت، در مسجد باب الحوائج(ع) شهر انگوت برگزار شد. اجرای تواشیح و قرائت استاد و پیشکسوت قرآنی، حسن محمدپور، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

کد N137820

وبگردی