آفتاب
رییس سازمان زندان‎ها:

ارمغان اجرای احکام اسلامی، احساس امنیت در جامعه است

ارمغان اجرای احکام اسلامی، احساس امنیت در جامعه است

رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ملاک‎ عمل سازمان زندان‌ها برای ارتقای فعالیت‌های زندانبانی باید رعایت دقیق قانون، آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و برنامه 5 ساله توسعه قضایی باشد.

رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ملاک‎ عمل سازمان زندان‌ها برای ارتقای فعالیت‌های زندانبانی باید رعایت دقیق قانون، آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و برنامه 5 ساله توسعه قضایی باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها که با هدف بررسی عملکرد سال ‏جاری، برنامه‌ریزی بهینه برای سال آتی و هماهنگی برای اجرای قوانین و الزامات جدید برگزار شد، با یادآوری بخشی از وصیت‌نامه امیرالمومنین( ع ) به امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: همگی ما نیازمند موعظه، مطالعه زندگی پیشینیان و عبرت گرفتن از آنها، همچنین انجام کار برای رضای خدا، سنجیده سخن گفتن و انتخاب مسیر روشن و درست در برنامه‌ریزی و عمل هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که کار زندانبانی یکی از مشاغل سخت و پراسترس است، تصریح کرد: مسئولیت سازمان زندان‌ها اجرای احکام قضایی اسلامی است که این افتخاری برای خانواده بزرگ سازمان زندان‌هاست؛ زیرا از برکت وجود این موضوع مردم جامعه احساس امنیت می‌کنند و بدون دغدغه خاطر به زندگی خود می‌پردازند.

اسماعیلی، استقرار امنیت پایدار و توجه به فعالیت‎های فرهنگی و قرآنی را اولویت اصلی اقدامات سازمان زندان‌ها دانست و افزود: اقدامات تامینی در صورتی می‌تواند به اعتلا برسد که افزون بر اجرای کامل آیین‌نامه سازمان زندان‌ها در مراکز تامینی و تربیتی، از طریق بازدید و سرکشی‌های مستمر واحدها و بخش‏‌های ستادی نسبت به تسریع در امور تلاش شود.

رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین با توجه به قرار گرفتن در ماه پایانی سال و نزدیک شدن به سال جدید، ادامه داد: در گزارش‏‌های سال‎ جاری نباید فقط نکات قوت را فهرست کنیم، بلکه باید کاستی‌ها و نواقص کارهایمان را نیز احصا کنیم و ملاک‎مان نیز باید قانون، آیین‌نامه اجرایی سازمان و برنامه پنج ساله توسعه قضایی باشد تا مشخص شود چه تکالیفی باید انجام دهیم.

اسماعیلی افزود: با توجه به آیین‌نامه‎ها و دستورالعمل‌های جدید باید افزون بر استمرار برنامه‌ها و فعالیت‎های جاری، در برنامه‌های سال آینده نیز طبقه‎بندی زندانیان، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط، مجازات‎های جایگزین حبس، مرخصی زندانیان، اشتغال زندانیان، عفوها و تعلیق مجازات لحاظ شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در بخش دیگری ازسخنان خود، افزود: امروز نگاه مقام معظم رهبری و همچنین رییس قوه‌ قضاییه بر کاهش تعداد زندانی است. قطعاً باید هم جمعیت کیفری در زندان‌ها کم و هم وضعیت زندانیان بیش از پیش ساماندهی شود.

انتهای پیام

کد N137761

وبگردی