آفتاب

نماینده مردم شهرکرد در مجلس: شرع و قانون در مسئله آب زیر پا له شده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس: شرع و قانون در مسئله آب زیر پا له شده است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی حفر این تونل را خلاف قانون و شرع دانست و تاکید کرد: از نظر قانون و شرع دین مقدس اسلام تشنه گذاشتن یک منطقه و بردن آب برای مصارف غیر شرب منطقه‌ای دیگر یک امر خلاف است، اما متاسفانه مسئولان در سطح کشور و استان همجوار شرع و قانون را زیر پا له کرده‌اند.

سیدسعید زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- با اشاره به غیرعلمی بودن تونل های گلاب و بهشت آباد، اظهارکرد: اقداماتی برای حل مشکل آب استان صورت گرفته است، اما این اقدامات محدود و بی اثر بوده است.

وی افزود: در طول دو سال اخیر پیگیری‌های قانونی، نشست‌های تخصصی و اقدامات استانی و فرا استانی بسیار صورت گرفته است اما به دلیل باند بازی در استان‌های همجوار جوابگو نبوده است.

زمانیان سوء مدیریت در وزارت نیرو در دولت قبل و متاسفانه در دولت جدید را عامل اصلی استمرار حفر این تونل‌ها دانست و با تاکید بر اینکه احداث این تونل‌ها خلاف قانون است، تصریح کرد: متاسفانه باند بازی استان همجوار با وزرات نیرو منافع و امنیت ملی را به خطر انداخته است و این مسئله ناشی از بی لیاقتی کارشناسان و مسئولان وزرات نیرو است.

دستور دستگاه قضایی و شورای عالی آب مبنی بر توقف ساخت تونل‌ها اجرایی نشده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه تاکنون جلوی احداث این تونل‌ها گرفته نشده است تصریح کرد: با توجه به دستور دستگاه قضایی و شورای عالی آب مبنی بر توقف ساخت تونل‌ها متاسفانه هنوز شاهد پیش روی و ساخت تونل‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ساخت و ساز تونل‌ها متوقف نشود مردم وارد صحنه خواهند شد، این حرکت را نه یک اقدام احساسی بلکه در راستای حفظ حیات و بقاء مردم دانست و گفت: ساخت این تونل‌ها حیات و زندگی مردم را به خطر خواهند انداخت بنابراین مردم برای حفظ امنیت و منافع خود وارد صحنه خواهند شد و با متخلفان و سودجویان برخورد خواهند کرد.

زمانیان با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم از انتقال مازاد آب به دیگر مناطق کشور مخالف نیستیم، احداث تونل را یک امر خلاف و موجب اعتراضات مردمی دانست و گفت: مردم نه به انتقال مازاد آب، بلکه به شیوه این انتقال به صورت حفر تونل معترض هستند؛ چرا که این روش انتقال آب خطر و تهدید جدی برای استان خواهد بود.

تونل بهشت آباد و گلاب 2 هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارند

وی با طرح این سوال که آیا طرحی که هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارد چگونه می‌تواند مجوز احداث و ساخت بگیرد؟ تصریح کرد: طرح احداث تونل بهشت آباد و گلاب 2 هیچ گونه مطالعات زیست محیطی، تخصیص اعتبارات کشوری، مصوبه هیئت دولت، مصوبه شورای عالی آب و مجوز قانونی 215 را ندارد و یک تخلف آشکار است.

زمانیان با بیان اینکه متاسفانه وزیر نیرو در دولت قبل اطلاعات درست در اختیار مسئولان استان قرار نداد، از عدم صداقت و بی توجهی وزیر نیروی دولت یازدهم نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه وزیر نیروی دولت دهم اطلاعات مطابق با واقعیت در ارتباط با حل مشکل آب استان در اختیار مسئولان و نمایندگان مجلس قرار نداد و تنها با وعده‌های سرخرمن به دنبال تحقق منافع گروه‌ها و جریانات خاص بود؛ اکنون وزیر دولت یازدهم نیز همان رویه را علیه مردم استان به کار گرفته است.

وی حفر این تونل را خلاف قانون و شرع دانست و تاکید کرد: هم از نظر قانون و هم از لحاظ شرع دین مقدس اسلام تشنه گذاشتن یک منطقه و بردن آب برای مصارف غیر شرب یک امر نادرست و خلاف است، اما متاسفانه مسئولان در سطح کشور و استان همجوار شرع و قانون را زیر پا له کرده‌اند.

زمانیان با اشاره به حکم اداره اطلاعات و سازمان بازرسی مبنی بر توقف حفر تونل‌ها تصریح کرد: با توجه به احکام صادر شده از بالاترین نهادهای اجرایی و قضایی کشور متاسفانه هنوز روند ساخت تونل‌ها ادامه دارد و این مسئله منافع ملی و امنیت را به خطر خواهد انداخت.

به گفته وی، مسئولان قضایی و کشوری باید برای یک بار هم که شده است با متخلفان و سودجویان برخورد و تو دهنی محکم به افراد متخلف و متجاوز بزنند و مرّ قانون و عدالت را نسبت به همه آحاد جامعه پیاده کنند.

انتهای پیام

کد N137539

وبگردی