آفتاب

بقاع متبرکه‌ی ایلام آماده‌ی پذیرایی از زائران نوروزی

بقاع متبرکه‌ی ایلام آماده‌ی پذیرایی از زائران نوروزی

رئیس بهره‌برداری موقوفات و بقاع متبرکه ایلام، گفت: همه‌ی بقاع متبرکه به‌ویژه بقاع و امام‌زادگان شاخص این استان آماده‌ی پذیرایی از زائران و گردشگران نوروزی هستند.

«نصرت‌الله کشاورز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: بقاع متبرکه‌ی استان در تعطیلات نوروز میزبان زائران و گردشگران فراوانی از سراسر استان و دیگر استان‌های هم‌جوار هستند و باید رفاه حال آنان بطور کامل فراهم شود.

وی افزود: این دستگاه توانسته با اقدامات عمرانی خوبی که در سطح اماکن متبرکه انجام شده حضور بیش از پیش زائران از سراسر کشور به استان را فراهم کند و در جهت رشد و توسعه‌ی معنوی و اقتصادی استان گام مهم و بلندی را بردارد.

رئیس بهره‌برداری موقوفات و بقاع متبرکه ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال‌ تاکنون توانستیم با احداث زائرسرا، پارکینگ، سوئیت، سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه، محوطه‌سازی، دیوارکشی و نصب برج روشنایی در سطح بقاع شاخص استان لحظات شاد و دل‌انگیزی را برای زائران فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: امامزاده علی‌صالح(ع) با حجم زیاد زائران و گردشگران بعنوان شاخص‌ترین بقعه‌ی متبرکه‌ی استان با 40 زائرسرا، 8000 مترمربع پارکینگ، پارک کودک به گستره‌ی 300 مترمربع، 40 چشمه سرویس بهداشتی، آبخوری و وضوخانه بصورت صددرصد پذیرای زائران در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی، امامزاده سیدحسن با 8000 مترمربع پارکینگ، 19 زائرسرا، 2000 مترمربع محوطه، امام‌زاده سیدابراهیم قتال(ع) با 1000 مترمربع فضای سبز، 15 زائرسرا و 2000 مترمربع پارکینگ، امامزاده سیدناصرالدین(ع) با 19 زائرسرا، 8000 مترمربع پارکینگ و 400 مترمربع محوطه از دیگر بقاع شاخص برای حضور گردشگران نوروزی عنوان کرد.

رئیس بهره‌برداری موقوفات و بقاع متبرکه ایلام خاطرنشان کرد: سیدمحمد عابد(ع) با 13 زائرسرا، 1000 مترمربع پارکینگ، سید سیف الدین(ع) با 9 زائرسرا و 1000 مترمربع پارکینگ، سیداکبر(ع) با 4 زائرسرا و 10هزار مترمربع پارکینگ و محوطه‌ای به گستره‌ی 2000 مترمربع، سیدعبدالله(ع)، ابراهیم(ع) بردی، سیدفخرالدین، سیدحسنی(ع) نیز بقاعی هستند که در ایام تعطیلات نوروز بطور کامل از زائران و گردشگران استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N137416

وبگردی