آفتاب

شکارچیان غیرمجاز دو محیط بان گلستانی را به شدت مجروح کردند

شکارچیان غیرمجاز دو محیط بان گلستانی را به شدت مجروح کردند

گرگان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: شکارچیان غیرمجاز با ضربات چاقو و تبر، دو محیط بان گلستانی را به شدت مجروح کردند.

ˈاسماعیل مهاجرˈ روز شنبه در این باره اظهار کرد: دو نفر از محیط بانان استان گلستان عصر جمعه مورد حمله هشت شکارچی غیرمجاز قرار گرفته و بر اثر ضربات چاقو و تبر به شدت مجروح شده اند.

وی افزود: محیط بانان به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شده اند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

وی درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 17٫30 روز جمعه دو نفر از محیط بانان استان گلستان به نام های ˈمهدی مجنی پورˈ و ˈمحمد تمسکنیˈ هنگام گشت زنی در منطقه جنگلی ˈنوهورˈ حوالی روستای ˈآهنگرمحلهˈ متوجه صدای شلیک گلوله شده و به جست و جو در منطقه می پردازند.

وی ادامه داد: محیط بانان پس از جست و جو دو فرد مسلح را در حال شکار مشاهده کردند و زمانی که برای برخورد قانونی با شکارچیان غیرمجاز وارد عمل می شوند، با هجوم هشت نفر مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: هشت شکارچی غیرمجاز با چاقو، تبر و چوب به محیط بانان حمله کرده و پس از زخمی کردن مأمورین از محل متواری می شوند.

وی افزود: پس از این حادثه محیط بانان مجروح توسط عوامل اورژانس به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شده و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

وی اظهار کرد: محیط بان مهدی مجنی پور بر اثر برخورد تبر به پیشانی و چاقو به بازوی راست، به شدت آسیب دیده که پس از انجام عمل جراحی، اکنون به بخش منتقل شده است.

وی افزود: محیط بان محمد تمسکنی نیز از ناحیه صورت، بازو، هر دو کتف و کمر مورد اصابت چاقو قرار گرفته است و چاقویی که از ناحیه پشت وارد بدن وی شده، باعث پارگی در ناحیه ریه شده است.

به گفته وی، به دلیل شرایط نامناسب و انتقال محمد تمسکنی به بخش مراقبت های ویژه، اجازه حضور و تصویربرداری از وی صادر نشده است.

وی ادامه داد: شرایط محمد تمسکنی وخیم گزارش شده و پس از عمل جراحی اکنون در بخش ICU بیمارستان پنجم آذر گرگان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عاملان حمله به محیط بانان شناسایی شده اند و تلاش برای دستگیری آنان از سوی پلیس اطلاعات و امنیت استان گلستان آغاز شده است.

دهم بهمن امسال نیز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب گمیشان، شکارچیان غیرمجاز در درگیری با محیط بانان، دست رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و سر راننده قایق موتوری یگان حفاظت شیلات را شکستند که ضاربین با حمایت دستگاه قضایی و توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

602/508
کد N137318

وبگردی