آفتاب
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد:

افزوده‎شدن 70 هزار مترمربع زیربنای ورزشی در استان

افزوده‎شدن 70 هزار مترمربع زیربنای ورزشی در استان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از افزوده شدن 70 هزار مترمربع زیربنای ورزشی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حسین اسدی‎پور در جلسه ممیزی که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای تحقق بخشیدن و رسیدن به استانداردهای لازم دربحث ایزو 9001 در سنوات اخیر گام‎های مثبت و مؤثری را در بحث ساخت‎وساز فضاهای آموزشی در ابعاد مختلف برداشته است.

وی اضافه کرد: در راستای ساخت‎وساز فضاهای آموزشی در سنوات اخیر و با بهره‎گیری از افزایش سرعت اجرای پروژه‎ها، کاهش قیمت تمام شده پروژه‎ها، سبک‎سازی ساختمان‎های آموزشی‎وپرورشی، بحث مهندسی ارزش و اقتصاد مهندسی در اجرای پروژه‎ها، استفاده از مصالح نوین و تکنولوژی ساخت‎وساز، بحث کارآفرینی و افزایش تولید صنعتی، ارتقای ایمنی و بهداشت در کارگاه‎های ساختمان و در نهایت ارتقاء بهره‎وری و استفاده از نیروی کار متخصص صورت گرفته است.

اسدی‎پور ادامه داد: در این خصوص راهبردهایی نیز پیش‎بینی شده که می‎توان به مواردی از قبیل رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح استاندارد، آموزش نیروی انسانی و بومی‎سازی روش‎های ساخت‎وساز در فضاهای آموزشی اشاره کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: در بحث کنترل کیفیت جوش، کنترل کیفیت بتن، در حوزه نیروی انسانی با وجود اینکه استان ما دارای یکسری محرومیت‎های خاص به خود بوده ولی به هرحال این اداره کل با همکاری اداراتی از قبیل آزمایشگاه فنی ‎و مکانیک خاک جهت سرناظرین و ناظرین این اداره کل برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از کارگران ماهر و تکنولوژی‎های مرسوم در کشور و استفاده از صنعت جدید در حوزه ساخت‎وساز مدارس، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اسدی‎پور در خصوص تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و فرسوده گفت: خوشبختانه در سنوات اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: بیش از 75 درصد مناطق شهری و روستایی کشور با خطر زلزله‎خیزی زیاد و خیلی زیاد مواجه هستند و در استان ما بیش از 95 درصد مناطق شهری و روستایی روی کمربند زلزله‎خیزی با شدت زیاد و خیلی زیاد قرار دارد بنابراین نیاز داریم مدارسی که به‎صورت غیراستاندارد و فرسوده در استان وجود دارند را بتوانیم بازسازی و مقاوم‎سازی کنیم و در راستای عدالت آموزشی گام برداریم.

اسدی‎پور اظهار کرد: خوشبختانه در مناطق محروم با همکاری دفتر فنی اداره کل که از نیروهای توانمندی برخوردار است توانستیم با تغییر در سازه‎های مدارس، استفاده از سازه‎های بتنی و پیش ‎ساخته فلزی در فضاهای آموزشی و پرورشی به نتایج خوبی برسیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حوزه عشایری بیش از شش درصد از دانش‎آموزان ما در فضاهای چادری مشغول به تحصیل هستند و 20 درصد از دانش‎آموزان عشایری در فضاهای نامناسب مشغول به ادامه تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تأکید کرد: ما مکلف بودیم تا در برنامه چهارم توسعه کل فضاهای غیراستاندارد را مقاوم‎سازی و بازسازی کنیم که با توجه به معذوریت‎هایی که بود و با عدم تخصیص مناسب و به‎موقع این امر محقق نشد و مجدداً در برنامه پنجم توسعه قرار بر این شد که بر اساس ماده 22 پروژه‎های باقیمانده را ظرف مدت سه‎سال بازسازی کنیم که متأسفانه وضعیت اقتصادی مملکت به گونه‎ای بود که این امر محقق نشد.

اسدی‎پور با بیان اینکه در استان حدود چهار هزار و 400 کلاس درس را داریم که بایستی بازسازی و یا مقاوم‎سازی شوند، ادامه داد: از مجموع کلاس‎های یاد شده حدود 17 درصد از مدارس ما نیاز به مقاوم ‎سازی دارند که گذشته ازبحث مدارس تخریبی و مقاوم‎سازی به یک‎هزار و 650 کلاس درس جدیدالاحداث داریم تا مدارس استان تبدیل به یک نوبته شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس درخصوص کنترل کیفیت کارها گفت: ما توانسته‎ایم سهم تولید کارخانجات را در استان افزایش بدهیم و از ظرفیت کارگاهی استفاده‎های خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N137313

وبگردی