آفتاب

1150 هکتار بافت فرسوده در لرستان شناسایی شده است

1150 هکتار بافت فرسوده در لرستان شناسایی شده است

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: یک‎هزار و 150 هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده که روند نوسازی واحدهای موجود در این بافت باید شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مجید کیان ‎پور در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه یک‎هزار و 150 هکتار بافت فرسوده شهری در این استان شناسایی شده که روند نوسازی واحدهای موجود دراین بافت باید شتاب بیشتری بگیرد، بیان کرد: در حال حاضر تنها سه ‎هزار و 700 واحد مسکونی از بافت فرسوده استان نوسازی شده که برای تسریع در این روند، همکاری بانک‎ها امری ضروری است.

وی اظهارکرد: 20 درصد منابع داخلی بانک‎ها باید مطابق برنامه سالیانه در سرفصل مسکن هزینه شود که با اجرای کامل این مصوبه، میزان پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم ‎سازی مسکن در استان به ‎طور قطع افزایش خواهد یافت.

کیان‎پور با بیان اینکه عدم پرداخت تسهیلات نوسازی و وجود بافت‎های فرسوده موجب رشد شهرها در بخش‎های حاشیه‎ای می‎شود و از سوی دیگر بافت‎های فرسوده نیز خالی از سکنه خواهند شد، یادآور شد: تخلیه بافت‎های فرسوده موجب بروز مشکلات اجتماعی در شهرها می‎شود که باید برای این معضل راهکار اساسی با همکاری بانک‎ها اندیشیده شود.

انتهای پیام

کد N137261

وبگردی