آفتاب

پیش‌بینی تولید 900 هزار تن گندم در کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 900 هزار تن گندم در کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، در سال زراعی جاری 900 هزار تن گندم در این استان تولید شود.

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، سطح زیر کشت گندم دیم استان کرمانشاه را 325 هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم آبی را 107 هزار هکتار عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولید گندم استان در سال گذشته را 714 هزار تن دانست و پیش‌بینی کرد این رقم در سال زراعی جاری به 900 هزار تن برسد.

پرویزی فر در ادامه متوسط عملکرد گندم دیم در استان را 1500 کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: این رقم در مورد گندم آبی به 6500 کیلوگرم در هکتار می‌رسد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا متوسط عملکرد گندم دیم را هر سال به میزان 6.5 درصد و متوسط عملکرد گندم آبی را هر سال به میزان 7.5 درصد افزایش دهیم تا از این طریق شاهد افزایش میزان تولید سالانه گندم در استان باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های سازمان برای افزایش عملکرد تولید گندم پرداخت و جایگزینی بذرهای جدید با پتانسیل بالا را در راستای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و به‌خصوص گندم موثر دانست.

پرویزی‌فر استفاده از بذور اصلاح شده را در راستای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی مناسب دانست و گفت: در حال حاضر میزان استفاده کشاورزان از بذور اصلاح شده 32 درصد است که تلاش خواهیم کرد تا با برنامه‌ریزی درست این رقم را به 50 درصد برسانیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تغییر 50 تا 60 هزار هکتار از اراضی زیر کشت دیم به آبی را از دیگر برنامه‌های موجود در راستای افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی بخصوص گندم دانست.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا به ازای هر روستا یک کارشناس داشته باشیم تا کشاورزان را در بحث مدیریت آب راهنمایی کرده و در این راستا مزارع الگو را هم معرفی خواهیم کرد.

پرویزی فر در ادامه تسطیح اراضی را از دیگر برنامه‌های موجود در راستای ارتقاء عملکرد بخش کشاورزی دانست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست.

انتهای پیام

کد N137257

وبگردی