آفتاب

کیش در انتظار سبد کالا

کیش در انتظار سبد کالا

کیش- ایرنا- بخشدار کیش گفت: دست اندرکاران توزیع سبد کالا مستقر در مرکز استان هرمزگان نسبت به بارگیری اقلام این بسته حمایتی دولت از بعدازظهر شنبه به این جزیره قول داده اند و انتظار می رود به تعهدات خود پایبند باشند.

محمدحسین حسن بیگی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده است دستگاه های کارت خوان ویژه فروشگاه های همکاری کننده در طرح توزیع سبد کالا در جزیره کیش صبح شنبه سوم اسفندماه فعال شود.

وی اظهار کرد: دست اندرکاران توزیع سبد کالا در مرکز استان هرمزگان نیز این تعهد را پذیرفته اند که بعدازظهر شنبه نسبت به بارگیری این اقلام به مقصد جزیره کیش اقدام کنند تا در نهایت، توزیع سبد کالا در کیش از روز دوشنبه آغاز شود.

بخشدار کیش گفت: غیر از احتمال مواج بودن خلیج فارس که ممکن است مانع تردد کشتی ها به سمت جزیره کیش شود، هیچ عذر دیگری برای نرساندن سبد کالای دولت به دست مردم جزیره کیش پذیرفته نیست و مصمم هستیم در صورت پایبند نبودن دست اندرکاران امر به تعهدات پذیرفته شده، آنها را از طریق رسانه ها به مردم معرفی کنیم.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود طرح توزیع سبد کالای دولت را نیازمند آسیب شناسی دانست و اظهار کرد: به نظر می رسد باید نسبت به درنظرگرفتن سود بیشتر برای عاملان توزیع اقلام این سبد در مناطقی که دور از مرکز استان قرار دارند و موقعیتی مانند جزیره کیش دارند اقدام شود تا انگیزه بیشتری برای عاملان توزیع ایجاد شود.

وی گفت: در سازوکار کنونی، فروشنده همکاری کننده در این طرح باید حدود ده میلیون ریال هزینه سفر به بندرعباس مرکز استان را بپردازد و حال آن که قرار است از کل این طرح حدود بیست میلیون ریال سود نصیب وی شود و در عین حال محل تامین هزینه حمل دریایی پیش بینی نشده است.

بخشدار کیش در ادامه فراهم نبودن امکان استقرار محل توزیع سبد کالای دولت در جزایر لاوان و هندورابی به واسطه روستا بودن این مناطق در تقسیمات کشوری گفت: در سازوکار توزیع سبد کالا پیش بینی شده است که مردم روستا به شهرها مراجعه کنند و حال آن که اگر قرار باشد مردم روستاهای لاوان و هندورابی به شهر کیش مراجعه کنند باید حدود یک میلیون ریال هزینه حمل و نقل بپردازند تا از سبد کالایی که ارزش ریالی آن کمتر از این رقم است بهره مند شوند.

وی بیان کرد: باید تفاوتی بین روستاهای نزدیک شهرها در سرزمین اصلی با روستاهایی مانند لاوان و هندورابی قائل شد تا مردم این مناطق نیز از تدبیر اتخاذ شده از سوی دولت بهره مند شوند.

حسن بیگی اظهار کرد که پس از ورود محموله سبد کالای دولت به جزیره کیش و فعال شدن دستگاه کارت خوان فروشگاه های توزیع کننده، نشانی و اسامی این فروشگاه ها اعلام خواهد شد.

با وجود گذشت حدود بیست روز از توزیع سبد کالای دولت در سرزمین اصلی، هنوز اقلام این سبد به دست مردم بخش کیش از توابع شهرستان بندرلنگه نرسیده است.

این بخش جزایر کیش، هندورابی و لاوان را در بر می گیرد و بنا بر تعریف صورت گرفته، مردم روستاهای هندورابی و لاوان برای گرفتن سبد کالا باید به شهر کیش مراجعه کنند.

مرحله نخست توزیع سبد کالای دولت روز یکشنبه 13 بهمن ماه در کشور آغاز شد و به مدت 15 روز ادامه داشت. ک/3

2026/668 /675
کد N137015

وبگردی