آفتاب
طی 7 ساعت/

گلباف سه بار لرزید/ وقوع سه زمین لرزه بالای 3 ریشتر

گلباف سه بار لرزید/ وقوع سه زمین لرزه بالای 3 ریشتر

کرمان - خبرگزاری مهر: منطقه زلزله خیز گلباف در شهرستان کرمان طی هفت ساعت گذشته سه بار لرزید این درحالی است به مردم توصیه می شود به دلیل زلزله خیز بودن منطقه هوشیاری خود را طی ساعتهای آینده حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر بروز زمین لرزه های بالای 3 ریشتر در کرمان شاهد نمودار صعودی بوده است و جیرفت، سیرچ و گلباف بیشترین لرزشها را به خود اختصاص داده اند.

در این میان گلباف رکورد زمین لرزه در کرمان را شکسته است در حالی صبح امروز زمین لرزه ای 3.2 ریشتری در این بخش در شهرستان کرمان روی داد که ساعاتی قبل بار دیگر دو زمین لرزه 3.1 و 3.3 ریشتری نیز در این منطقه اتفاق افتاده است.

بروز دو زمین لرزه پی در پی

دو زمین لرزه پیاپی جدید در شهر زلزله خیز گلباف ساعت 14 و 27 و 14 و 44 دقیقه روی داده اند.

کانون این دو زمین لرزه نسبت به زمین لرزه نخست از عمق کمتری برخوردار بوده و در عمق 12 کیلومتری روی داده است.

این زمین لرزه های هیچ گونه خسارتی در برنداشته اند اما با توجه به زلزله خیز بودن منطقه و خسارات جانی و مالی که از زمین لرزه مهیب گلباف در سالهای گذشته به جای مانده مردم این شهر نگران بروز زمین لرزه قویتر هستند.

زمین لرزه ها خسارت نداشته است

محسن صالحی، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان کرمان با تائید بروز این زمین لرزه ها گفت: هیچ خسارتی از این زمین لرزه ها به جای نمانده است.

وی از مردم خواست همیشه در مقابل بروز زمین لرزه هوشیار باشند زیرا استان کرمان یکی از استانها زلزله خیز کشور است و مردم همیشه باید در مقابل این خطر هوشیار باشند.

وی مقاوم سازی و زندگی در سازه های مقاوم را برای مقابله با زمین لرزه یک اصل مهم دانست.

صالحی از وجود 18 گسل در استان کرمان خبر داد و گفت: استحکام سازی باید در استانی مانند کرمان یک فرهنگ عموم باشد.

همیشه آمادگی لازم برای مقابله با زمین لرزه وجود دارد/ مردم هوشیار باشند

کاووس محمودی، مدیرجمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از مردم خواست هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی کرمان را استانی زلزله خیز دانست و گفت: نباید در مقابل این خطر منفل بود بلکه باید با مستحکم کردن خانه ها و بناهای مختلف و آموزشهای عمومی و همگانی و مانورها سطح بالای امادگی را حفظ کرد که در این راستا اقدامات خوبی نیز در کرمان انجام شده است.

وی ادامه داد: امداد گران کرمان همیشه در مقابل بروز زمین لرزه هوشیار هستند و از آمادگی کامل برخوردارند.

گلباف از لحاظ تقسیمات کشوری بخشی از شهرستان کرمان و در نزدیکی شهر کرمان است که در گذشته سابقه بروز زمین لرزه شدید و کشته و زخمی شدن صدها نفر را در کارنامه خود دارد. پس از این زمین لرزه مقاوم سازی در منطقه صورت گرفته است اما اکثر این مقاوم سازی ها مربوط به نزدیک به دو دهه قبل است.

 

کد N136756

وبگردی