آفتاب
حجت الاسلام شاهچراغی:

برنامه ریزی صحیح و مناسب موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود

برنامه ریزی صحیح و مناسب موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود

ری - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرری گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی برنامه ریزی صحیح و مناسب در اقتصاد است از این رو سران نظام باید عاقلانه بودجه را تنظیم، تصویب و اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نمازجمعه ری ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی با اشاره به روز اول اسفند که به عنوان شهدای روحانیت نامگذاری شده اظهار داشت: این روز سالروز شهادت شهید محلاتی و تعدادی از روحانیون که برای تبلیغات به جبهه رفتند اما هواپیمای آنها توسط حزب بعث منفجر شد و تمامی این بزرگواران به درجه شهادت نایل شدند، است.

امام جمعه شهرری ادامه داد: همان گونه که در طول تاریخ انقلاب مشاهده شده روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی از تمامی گروها پیشگام تر بوده است، در واقع روحانیت بدون هیچ ارتباط رسانه ای پیام امام راه حل (ره) را به آسانی در سطح کشور پخش می کردند، در این مسیر روحانیت با آسیبهای زیادی مواجه شد همچنین در هشت سال دفاع مقدس حدود پنج هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی اضافه کرد: روحانیت افتخارش این است که وابسته به هیچ دولتی نبوده حتی در زمان انقلاب اسلامی و در این مورد امام راه حل(ره) و رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند که روحانیت وابسته به دولت باشد زیرا که روحانیت باید در خدمت مردم و مدافع حقوق مردم بود و این والاترین افتخاری است که خداوند متعال به روحانیون اعطا کرده که نگذارند حقی از کسی ضایع شود.

شاهچراغی ادامه داد: بر همین اساس یادواره شهدای روحانیت برای شهدای شهرهای استان تهران پنج شنبه 8 اسفندماه جاری در مصلای بزرگ شهرری برگزار خواهد شد و مرجع عالی قدر آیت الله نوری همدانی در این یادواره سخنرانی خواهند کرد.

وی به انتشار مطلبی در روزنامه آسمان که قانون قصاص را قانون غیر انسانی خوانده بود اشاره کرد و ضمن تشکر از قوه قضاییه به خاطر برخورد جدی با این روزنامه اظهار داشت: نباید اجازه داده شود که در حکومت اسلامی در شرایطی که ده ها و هزارها شهید ملت ایران به انقلاب تقدیم کرده اند اجازه داده شود که کسی به قانون اسلام و نظام اسلامی توهین کند البته انتقاد ایرادی ندارد.

این مسئول گفت: لذا اگر کسی بیاید حکم خدا را در کشور اسلامی و بین مردم مسلمان غیر انسانی بخواند قابل تحمل نیست و باید با این افراد برخورد جدی شود.

شاهچراغی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران و مردم انقلابی شهرستان ری درراهپیمایی 22 بهمن یادآور شد: حضور گسترده مردم دارای دو اتمام حجت بود این که سران دولت آمریکا و کشورهای اروپایی آگاه باشند که با دولت ایران طرف نیستند بلکه با یک ملت طرف می باشند.

وی ادامه داد: امید می رود که پیام این راهیپمایی را کشورهای غربی به خصوص دولت آمریکا درک کرده باشند که ملت ایران اهل عقب نشینی نیست و همواره در صحنه باقی خواهد ماند همچنین اتمام حجتی برای مسئولین نظام بود که ا تیم مذاکره کننده فقط باید قضیه هسته ای را دنبال کنند و اجازه  به زیاده خواهی های آمریکا ندهند و با قدرت جلوی قدرتها بایستند، دشمنان باید بدانند که ملت ایران از تیم مذاکره کننده حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

امام جمعه ری با اشاره با اشاره به بیانه ای رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: متاسفانه آن گونه که امسال به حماسه سیاسی به طور بسیار مناسب پرداخته شد به حماسه اقتصادی توجه لازم نشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی این است که مسئولین نظام باید در برنامه ریزی اقتصادی به درستی حرکت کنند و در برابر تهدیدهای دشمن قادر به مقاومت باشند از این رو سران نظام باید عاقلانه بودجه را تنظیم، تصویب و اجرا کنند

این مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای سختگیری بر مردم نیست بلکه نظام می خواهد اگر دشمن به تحریمها و فشارهایش علیه نظام ادامه بدهد بتواند در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کند.
 

کد N136648

وبگردی