آفتاب
آیت الله علما:

تحریم دشمنان تنها باعث افزایش اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شده است

تحریم دشمنان تنها باعث افزایش اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شده است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: استکبار جهانی 35 سال است که ایران را تحریم کرده است اما این تحریم ها تنها باعث افزایش اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شده و در مقابل خود دشمنان نظام ر ا تضعیف کرده است.

، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: 5 اسفندماه روز بزرگ‌داشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی است و امروز همه مهندسان باید توجه کنند که طراحی، معماری و ساخت ساختما‌ن‌ها اسلامی باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هر منطقه از ایران دارای معماری خاصی در گذشته بوده، توجه به معماری ایرانی اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه امروزه اشراف بر خانه‌های دیگر متداول شده و این خلاف معماری اسلامی است، بیان داشت: توریست‌های بسیاری از سراسر دنیا به ایران سفر می‌کنند تا جاذبه‌های معماری گذشته این مملکت را ببینند.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: خود ما صاحب سبک و سلیقه هستیم و نیازی به الگوبرداری از روش‌های غربی و تقلید از معماری دیگران نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به هفتم اسفندماه روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: امور تربیتی باید با جدیت در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد و دانشگاه‌ها وظیفه دارند مسائل اسلامی را در تربیت دانشجویان مد نظر قرار بدهند.

وی جوانان را امانت‌های باارزشی در دست مسئولان، والدین و مربیان عنوان کرد و افزود: نسل جوان سرمایه کشور هستند و جوانان متعهد و مومن سایر امورات مملکت را به‌صورت صحیح هدایت می‌کنند.

علما با اشاره به اینکه تحریم‌ها از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود داشته، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخلی و توجه نکردن به بیگانگان را باید برای استقلال و پیشرفت کشور سرلوحه امور قرار بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه زیاد یا کم شدن تحریم‌ها را نباید مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای فن‌آوری هسته‌ای دارند و موضوع هسته‌ای ایران فقط یک بهانه است.

علما به فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرام بودن تسلیحات هسته‌ای اشاره کرد و اذعان داشت: مشکل استکبار مقاومت ملت ایران است و تلاش دشمنان برای شکستن این مقاومت است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: سوم اسفندماه کودتای انگلیسی رضاخان رخ داد و در 150 سال قبل از انقلاب، انگلیس با دخالت در امور داخلی ایران برای مردم شاه تعیین می‌کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه متذکر شد: امروز همه ما غرق در نعمت هستیم که مقدرات خویش را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کنیم.

علما قرآن کریم را نسخه شفابخش برای زندگی انسان‌ها بیان کرد و گفت: عمل به قرآن، انسان را مشمول رحمت و برکات الهی در دنیا و آخرت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: انسان با عمل به دانایی خویش، دارایی به‌دست می‌آورد و با همین دارایی به آخرت می‌رود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921202000359#sthash.fLpE32r7.dpuf

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: دنیای غرب و دشمنان نظام به تعبیر خودشان 35  سال است که ایران را تحریم و سعی دارند با فشار اقتصادی مردم ما را از انقلاب دلسرد کنند اما این اقدام آن ها هیچ اثری در عزم و اراده راسخ ملت ایجاد نکرده است.

وی افزود: تحریم های دشمنان در این مدت طولانی نه تنها فایده ای برای دشمنان انقلاب ه همراه نداشت بلکه روز به روز باعث پیشرفت کشور و افزایش استقامت ملت ایران شد تا آن جا که امروز ایران اسلامی به وجود تمام تحریم ها و فشارها، قدرت اول منطقه و یکی از قدرت های بزرگ جهانی است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز می فرمایند ما نباید منتتظر این باشیم که دشمنان انقلاب تحریم های خود را بردارند چرا که در آن صورت به هیچ جایی نمی رسیم بلکه باید با ایستادن روی پای خود تحریم ها راشکسته و با تکیه بر شعار " ما می توانیم " که همیشه بر زبان امام (ره) جاری بود، این تحریم ها را بشکنیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به کودتای سوم اسفند ماه که توسط انگلیسی ها و به منظور به سلطنت رساندن رضا شاه پهلوی رقم خورد اشاره و اظهار داشت: این اتفاقات به خوبی نشانگر این است که کشورما در آن سال ها تا چه اندازه وابسته بیگانگان بود و مسئولین آن توسط بیگانگان تعیین می شدند.

وی یادآور شد: با توجه با آن اتفاقا باید قدر نظام اسلامی خود را بدانیم که تمامی مسئولین آن مستقیم و غیر مستقیم توسط خود مردم انتخاب می شوند و بیگانگان هیچ نقشی در این انتخاب ها ندارند.

آیت الله علما در ادامه روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی که به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است را گرامی داشت و گفت: لازم است از زحمات مهندسین زحمتکش کشور تقدیر شود ولی در عین حال از آنان نیز می خوهیم تا در علوم شهسازی و معماری از طرح ها و نقشه های اسلامی استفاده کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بدون شک در ایران اسلامی با این پیشینه تاریخی و هنری نباید سبک غربی وجود داشته باشد و خوب است که به دنبال ترویج فرهنگ غنی اسلامی بود.

آیت الله علما همچنین به هشتم اسفند روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: تربیت دینی یکی از مسائل مهمی است که نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار نظیر خانواده و دانشگاه ها باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند چرا که با قشر عظیمی از سرمایه های مملکت که جوانان هستند، سروکار دارند.

کد N136633

وبگردی