آفتاب

آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولان، اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند

آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولان، اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند

امام جمعه مشهد گفت: شهرداری‌ها در صف مقدم مدیریت شهری قرار دارند، بر همین اساس باید در کاهش هزینه‌های عمومی نهایت دقت را مبذول دارند.

امام جمعه مشهد گفت: شهرداری‌ها در صف مقدم مدیریت شهری قرار دارند، بر همین اساس باید در کاهش هزینه‌های عمومی نهایت دقت را مبذول دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که در آغاز اسفندماه قرار داریم و رسانه‌ها در مسئله استقبال از بهار تاکید می‌نمایند باید فرمایشات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را مسئولین جدی تلقی نمایند و آن را اجرایی کنند، در این خصوص شهرداری‌ها باید صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی را در طرح استقبل از بهار بیش از پیش جدی بگیرند.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که ما نباید چشم به بیرون داشته و منتظر باشیم تا ببینیم چقدر تحریم‌ها کاهش می‌یابد و بر اساس آن جریان اقتصادی‌مان را تنظیم کنیم، تصریح کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری در حقیقت هشداری است نسبت به ناباوران و منافقان به این نظام که چشم به دشمنان انقلاب دوخته‌اند تا تحریم‌ها را بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در چنین اوضاعی بعضی افراد در صدد هستند با بالا و پایین آمدن نرخ ارز در معاملات و داد و ستدهایشان به دنبال افزایش سود باشند. این افراد در حقیقت بی‌اعتنایان به خدا هستند و با چنین پنداشت‌هایی مسلما آنان گرفتار عذاب خدا در این دنیا خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که 35 سال در مقابل کفر جهانی ایستاده‌ایم و همواره دشمنان خدا ما را تحریم کرده‌اند، افزود: همواره خدا ما را کمک کرده و به ما توسعه بخشیده چرا که امروز عزیزتر و توانمندتر از گذشته در برابر دشمنان ایستاده‌ایم و در مقابل، دشمنان هر روز لعین‌تر، ضعیف‌تر و خفیف‌تر از قبل شده‌اند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: کسانی که بارندگی نعمت‌های خدا را در طول 35 سال نادیده گرفته‌اند و به تجربه رخصت الهی و امداد غیبی توجهی نکرده‌اند، در واقع اینان کفران نعمت نموده‌اند و عاقبت کفران نعمت هم چیزی جز عذاب الهی نیست.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این‌که مدیریت اجرایی کشور و نظام اقتضائاتی دارد، یادآور شد: جریانی که هم‌اکنون در راس نظام قرار دارد به خواست و رای خود مردم بر سر کار آمده و این جریان همواره درصدد است که برای مدیریت اقتصادی کشور از ظرفیت‌های دیپلماسی حداکثر استفاده را نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی به معنای آن نیست که بعد از 35 سال امداد غیبی و نصرت الهی و نعمت‌هایی که خدا به ما ارزانی داشته را نادیده بگیریم چرا که در شرایط فعلی، نظام و ملت ایران همواره در بین ملت‌ها خوش درخشیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نموده‌اند، خاطرنشان کرد: این سیاست‌های راهبردی بر مبنای اصل 110 قانون اساسی است که راهبردهای نظام را جزء اختیارات مقام معظم رهبری دانسته و متولیان این نظام متکلف شرعی و قانونی هستند و باید این راهکارها را دقیق و بدون درنگ به مرحله اجرا برسانند.

علم‌الهدی افزود: حفظ اصل 16 اقتصاد مقاومتی، باید صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی با تاکید بر ساختارها و منطقی‌سازی اندازه دولت، و حذف دستگاه‌های موازی و هزینه‌های زائد، به عنوان یکی از اصول سیاست‌های اقتصادی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: در این اصل دو جمله وجود دارد؛ جمله نخست صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی و جمله دوم حذف هزینه‌های زائد است، به این معنا که باید هزینه عمومی کاهش یابد و صرفه‌جویی لازم در این زمینه رعایت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جمع شما مردم نمازگزار، از شهردار و اعضای شورای شهر تقاضا دارم طبق اصل 16 در هزینه‌های عمومی نهایت دقت را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنده نمی‌خواهم شهر کثیف و یا خراب باشد اما اسراف در هزینه‌های انتقال گل از نقطه‌ای از مملکت به این شهر، که تنها 10 روز عمر دارد با گلدان‌های گران‌قیمت کذایی، صرفا هزینه‌ای زائد است.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که شهدای ما برای عدالت اجتماعی اسلام و ترویج فرهنگ دین و اقتصاد مقاومتی به شهادت رسیدند، عنوان کرد: جناب آقای شهردار، مردم نورافشانی پل را در خیابان با هزینه 450 میلیون تومانی نمی‌توانند تحمل کنند و این مسائل و خرج‌های ده‌ها میلیاردی در خیابان‌های شهر و استفاده از گلدان و چراغ‌های آنچنانی با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مردم مناطق پنج‌تن، التیمور و گلشهر در محیط‌های غیربهداشتی در حال گذران زندگی هستند که این امر مخالف اقتصاد مقاومتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار، بیان کرد: اعضای متدین شورای شهر و شهردار انقلابی مشهد باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل راهبردی مقام ولایت در بهار امسال به نمایش گذارند.

وی ابراز داشت: بلیط 500 تومانی برای خانواده‌های مستضعف که برای رسیدن به نماز جمعه هزینه‌ می‌کنند غیرقابل تحمل است و دو روز دیگر نیز به بهانه گران شدن قیمت بنزین نباید هزینه‌های وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد تا بدین وسیله هزینه‌های زیباسازی شهر جبران و تامین گردد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مسئولین باید یارانه اتوبوس را افزایش دهند و از آن جایی که شهرداری‌ها در صف مقدم این هزینه‌ها قرار دارند، باید اصل 16 اقتصاد مقاومتی از سوی این عزیزان برای مدیریت شهری، رعایت شود چرا که مشهد شهری ولایت‌مدار است.

انتهای پیام

کد N136621

وبگردی