آفتاب

امام جمعه ایلام: "اقتصاد مقاومتی" راه درمان اقتصاد بیمار ایران است

امام جمعه ایلام: "اقتصاد مقاومتی" راه درمان اقتصاد بیمار ایران است

امام جمعه ایلام گفت: سیاستمداران و کارگزاران نظام باید فارغ از دیدگاه‌های حزبی و جناحی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عمل کنند تا اقتصاد بیمار ما نجات یابد و روی کارآمدی را ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در جمع عظیم مردم آذربایجان شرقی اظهار کرد: بعد از 35 سال از عمر انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها با رفتار خود باعث بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به خود شده‌اند و در مذاکرات اخیر این موضوع را به اثبات رساندند.

وی با بیان این‌که ایران با صداقت و بدون هیچ‌گونه تعللی وارد مذاکرات هسته‌ای شد، افزود: طرف مقابل در این مذاکرات بی‌اعتمادی ملت ایران به خود را به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را اتمام حجت برای دنیا و بخصوص آمریکا عنوان و تصریح کرد: استکباربا گستاخی و زور با ایران حرف می‌زند اما نمی‌داند طرف مقابل او کیست؟ رژیم آمریکا در طول عمر انقلاب شکست‌های پی‌درپی از ایران خورده است و با یک مذاکره با ایران کنار نخواهد آمد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر این‌که تیم مذاکره کننده هوشیار است اما باید بیشتر مراقب باشد، تصریح کرد: دشمن، دشمن است و تیم مذاکره کننده باید در مقابل تهدیدهای طرف مذاکره، قدرت ایران اسلامی را به رخ آنها بکشاند.

وی با بیان این‌که کارگزاران و سیاستمداران ایران اسلامی باید در موضع‌گیری‌ها منویات رهبری را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: هر جایی که مسئولان اجرایی با سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری خود را منطبق کرده‌اند پیروز شده‌ایم.

لطفی با اشاره به این‌که همه باید زیر سایه، فرمان و دستورات ولی امر مسلمین حرکت کنیم، گفت: نظام ما یک نظام ولایی و در راس آن رهبر است و رهبر با مدیریت امام‌گونه جامعه سیاست‌های نظام اسلامی را تبیین می‌کند.

امام جمعه ایلام در ادامه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های مهم کشور است و اگر به این مهم عمل شود قطعا از اقتصاد کشور مشکل‌گشایی خواهد شد و اقتصاد ما روی کارآمدی را خواهد دید.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و اگر به این دستورات عمل کنیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را رفع و با دنیا در این عرصه به رقابت بپردازیم، خاطرنشان کرد: اگر بر اساس توانمندی‌های داخلی در عرصه زندگی مردم بخصوص اقتصادی عمل کنیم قطعا اقتصاد ما یک اقتصاد پویا خواهد شد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر این‌که کارآفرینی، بهادادن به نخبگان، دانشجویان، و دادن تسهیلات به نخبگان و جوانان، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مسئولان باید شرایط رشد و شکوفایی این عرصه‌ها را فرهم کنند.

وی کیفیت‌بخشی به کالاهای تولید داخل و رعایت استدانداردهای بین‌المللی در این زمینه را از دیگر مولفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: رعایت استاندارد‌های بین‌المللی در تولید کالا نقش مهمی در رقابت با کالاهای خارجی دارد و اگر به این مهم عمل شود قطعا مردم به سمت و سوی خرید کالای داخلی روی می‌آورند و در نتیجه اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تحقق شعار سال حماسه اقتصادی در گرو پیاده کردن اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N136593

وبگردی