آفتاب

خطیب جمعه قم: مقابل زیاده خواهی های آمریکا می ایستیم

خطیب جمعه قم: مقابل زیاده خواهی های آمریکا می ایستیم

قم - ایرنا - خطیب جمعه قم با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ملت ما به آمریکایی ها اعتقاد ندارد و اگر آمریکا بخواهد زیاده خواهی کند مقابل آنها می ایستیم.

به گزارش ایرنا، آیت ا... ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: نکته مهمی که در فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بود این است که ما بر عهد خود پایبند هستیم و نقض قرار نمی کنیم ولی آمریکایی ها چنین نیستند.

وی اضافه کرد: برخی با قلم زدن و یا سخنرانی های خود می خواهند آنچنان چهره آمریکا را بزک شده نشان دهند، که گویا از جنایت های آمریکا در نقاط گوناگون جهان خبر ندارند و گویا مردم، آمریکا را نمی شناسند؛ مردم با قلم شما عاشق آمریکا نمی شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تیم مذاکره کننده چهار خط قرمز ترسیم کرده اند، درباره این خطوط قرمز گفت: نباید رآکتور آب سنگین اراک تعطیل شود، باید تعداد سانتریفیوژها حفظ شود ولو آنکه درصد غنی سازی کاهش یابد، کار پژوهش و توسعه ادامه یابد و این امر تعطیل بردار نیست و آمریکا نباید زیاده خواهی کند.

آیت ا...حسینی بوشهری با بیان اینکه مسوول تیم مذاکره کننده هسته ای نیز حاضر به پذیرش زیاده خواهی آمریکایی ها نشد، افزود: بحث موشک های بالستیک و هیچ موضوع و مساله دیگر غیرهسته ای، نباید در مباحث هسته ای مطرح شود.

وی تاکید کرد: این موضوع ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تیم مذاکره کننده هسته ای بعنوان یک اصل اعلام شده است.

وی همچنین به برگزاری اجلاس روسای مجالس در تهران با حضور بیش از 50 کشور اشاره کرد و گفت: رشد دو برابری شرکت کنندگام در این اجلاس نشان دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انتظار داریم که مسایل مهم جهان اسلام همچون آرمان فلسطین، مقابله با رژیم صهیونیستی، مقابله با پدیده شوم تکفیر و تروریسم، مساله سوریه و حمایت استکبار از دیکتاتورهای منطقه، مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه، با سپاس از رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ بهنگام به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید در کشور نهادینه شود.

آیت ا...حسینی بوشهری تاکید کرد: نباید مسایل کشور را به تحریم ها گره بزنیم؛ این کشور از منابع بزرگ نفت و گاز و منابع انسانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای هر کشوری ممکن است مسایلی از بیرون تحمیل بشود، گفت: کشورها اگر از درون نتوانند اقتصاد درونی خود را حفظ کنند دچار مشکل می شوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن امسال اظهار کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی ما هر سال با حضور همه افراد و سلیقه ها انجام می شود و امسال نیز باشکوه تر از هر سال بود.

وی ، پاسخ و تودهنی زدن به سخنان غیرمودبانه آمریکایی ها را از دلایل حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن نام برد و گفت: ملت نمی تواند در مقابل سخنان بی ادبانه آمریکایی ها سکوت کند و با این حضورشان نشان دادند که همچنان در صحنه حضور دارند.

خطیب جمعه قم افزود: ملت ما با شعارهای ارزشی و انقلابی خود نشان داد که می خواهد آن را به نسل های بعد منتقل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز هشتم اسفند ماه روزˈ امور تربیتی و تربیت اسلامیˈ گفت: تربیت و شیوه های صحیح تربیت از نیازهای قطعی جامعه امروز ماست. ک/4

7406/ 553/640
کد N136587

وبگردی