آفتاب

امام جمعه گرگان: تیم مذاکره کننده هسته ای روی اصول ایستاده اند

امام جمعه گرگان: تیم مذاکره کننده هسته ای روی اصول ایستاده اند

گرگان - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای گفت: این مذاکرات خیلی خوب انجام شد و تیم مذاکره کننده بر روی اصول ایستاده ، و بسیار عاقلانه و با زیرکی مذاکرات را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت ا...ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر گرگان افزود: اما نکته اصلی این است که ما نباید بر این تصور باشیم که مشکلات ما با مذاکره با آمریکا حل می شود و این تصور خیلی بعید است.

وی اضافه کرد: ما برای حل مشکلات خود باید نگاهمان به داخل باشد و خودمان مشکلاتمان را حل کنیم و این موضوع با تدبیر، عقلانیت وبرنامه ریزی رقم خواهد خورد، زیرا آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: ما با آن ها مذاکره می کنیم و از طرف دیگر آن ها می آیند و راجع به حقوق بشر صحبت می کنند؛ آمریکا مدعی حقوق بشر است اما انسان باید نادان باشد که این را باور کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: چه کشوری بود که بلاهای فراوان بر سر مردم عراق و دیگر کشورهای جهان سوم آورد؛ آمریکا در آن کشورها با گماردن مزدوران خود خون مردم را در شیشه می کرد و اموال آن ها را به غارت می برد.

آیت ا... نورمفیدی در ادامه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دفاع از نظام اسلامی بود که به واقع باید از این حضور که کم نظیر بود تشکر کرد.

به گفته خطیب جمعه گرگان، آن چه که وظیفه مردم بود انجام دادند و به بهترین وجه هم انجام شد و امسال بر اساس گزارش ها حضور مردم در استان گلستان در روز 22 بهمن بسیار بیش تر از سال های گذشته بود.

وی اظهار کرد: این حضور دو پیام داشت که پیام نخست آن اثبات افزایش بصیرت مردم بود و مردم نشان دادند که دشمن را به خوبی شناخته اند.

وی افزود: پیام دوم این بود که مردم نشان دادند با همه مشکلات و مسایلی که در داخل کشور وجود دارد، اما هر زمانی که مصلحت نظام در میان، و موضوع دفاع از نظام و انقلاب مطرح شود، در میدان حاضر، و از نظام و انقلاب خود دفاع خواهند کرد.

آیت ا...نورمفیدی هم چنین با اشاره به روز مهندس افزود: پیامبر گرامی (ص)می فرمایند: ˈهر کاری که انجام می دهید بی عیب و نقص باشدˈ اما در بعضی جاها ساخت و سازهایی انجام می شود که بسیار خطر دارد؛ و با یک زلزله ممکن است آن ساختمان تخریب شود و اگر این اتفاق بیفتد آیا آن مهندس و معمار ساختمان مقصر نیستند؟

به گفته وی، تشکیلاتی که در این امر مسوولیت دارند برای این موضوع فکری کنند که مهندسان در ساخت و سازها دقت بیش تری کنند و محکم کاری شود.

7467/602/640
کد N136564

وبگردی