آفتاب

مخالفت کارلوس با حضور دستیار ایرانی در کادر فنی/ کروش با یک دستیار برزیلی تمام کرد

مخالفت کارلوس با حضور دستیار ایرانی در کادر فنی/ کروش با یک دستیار برزیلی تمام کرد

خبرورزشی نوشت:

سفر کارلوس کروش به برزیل یک نتیجه مهم داشت‌؛ توافق با یک دستیار برزیلی! هرچند نام این دستیار هنوز لو نرفته ولی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که توافق نهایی با این مربی حاصل شده و حتی برایش بلیت گرفته‌اند! قرار نیست این مربی به تهران بیاید، او از اردوی تیم‌ملی در اروپا، به اعضای کادرفنی ایران می‌پیوندد. تیم‌ملی قرار است اردیبهشت 93 در اتریش اردوی خود را برگزار کند و این دستیار برزیلی در همان اردو، اولین بار کنار کروش و دستیارانش خواهد بود. این مربی برزیلی قرار است مربی بدنساز ایران باشد. البته او علاوه بر بدنسازی، یک آنالیزور هم هست و شاید در هر دو زمینه به کارلوس کروش و دیگر دستیارانش کمک کند. قرار است حقوق این مربی هم مثل دیگر بدنساز‌های تیم‌ملی، روزمزد باشد و به ازای هر روزی که در کنار تیم‌ملی باشد، پول دریافت کند.

بدین‌ترتیب، عرصه برای حضور یک دستیار ایرانی در کادرفنی تیم‌ملی تنگ و تنگ‌تر شده است. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد از کارلوس کروش خواهند خواست که یک دستیار ایرانی به کادرفنی تیم‌ملی اضافه کند. آیت‌اللهی نایب‌رئیس اول فدراسیون هم این خبر را تأیید کرد و گفت، قرار است یک مربی ایرانی را کنار او بگذارند تا بتواند کسب تجربه کند. هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال نامی را در این زمینه اعلام نکرده‌اند ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که «هومن افاضلی» گزینه فدراسیون برای دستیاری کروش است! این مربی که اخیراً مدیر فنی تیم‌ملی امید بود، همواره جزو گزینه‌های فدراسیون فوتبال است. او سال‌های سال است که در کمیته فنی فدراسیون عضویت دارد و در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم‌ملی هم آنالیزور تیمش بود.

کفاشیان علاقه ویژه‌ای به افاضلی دارد و با برکناری هر مربی، ترجیح می‌دهد کار را به او بسپارد. در حال حاضر هم کفاشیان بی‌میل نیست افاضلی را به عنوان دستیار کروش انتخاب کند؛ دستیاری که به گفته آنها قرار است کسب تجربه کند تا در سال‌های آینده به فوتبال ایران کمک کند اما آیا فدراسیون فوتبال تن به این انتخاب می‌دهد؟ شنیده می‌شود کروش بی‌آنکه نامی مطرح شود، با انتخاب دستیار ایرانی مخالفت کرده است.

این برای چندمین بار است که فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند تا یک مربی ایرانی غیر از مارکار آقاجانیان و امید نمازی که هر دو توسط شخص کروش انتخاب شدند، به عنوان دستیار او برگزیند. در مقدماتی جام‌جهانی‌ بارها تلاش شد تا علیرضا منصوریان دستیار او شود اما کروش این موضوع را نپذیرفت. سرمربی تیم‌ملی در روزهایی که به نلو وینگادا گفته «اگر می‌خواهی سرمربی امیدها شوی، روی انتخاب دستیارانت حساس باش»، پیشنهاد فدراسیون را نپذیرفته و علاقه‌مند نیست تا یک دستیار ایرانی جدید روی نیمکت تیم‌ملی بنشاند. این هم به دلیل حساسیت‌هایی است که شخص او دارد.

 

 

251 41

 

 

 

 

کد N136524

وبگردی