آفتاب
آیت الله شاهچراغی:

ولایت فقیه محور وحدت است/ ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با روزنامه آسمان

ولایت فقیه محور وحدت است/ ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با روزنامه آسمان

سمنان – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه ولایت فقیه محور وحدت است، گفت: استقامت و وحدت دو اصل مهم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان ضمن بیان اینکه استقامت و وحدت دو پیام مهم راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران بود، تصریح کرد: استقامت و وحدت دو اصل مهم قرآنی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له در خصوص ضرورت استقامت و وحدت در کشور اظهار داشت: وحدت لازمه حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت فقیه، محور و شاخصه اصلی وحدت است گفت: کسی که با ولایت کاری ندارد به دنبال تفرقه است و نمی تواند شعار وحدت دهد.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی خصوصا آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در صدد خدشه وارد کردن به وحدت و استقامت ملت ایران است، افزود: تزلزل در همدلی و وحدت باعث به ثمر رسیدن اهداف دشمنان خواهد شد که با توجه به ولایتمداری ملت ایران همواره با مشکل روبرو شده اند.

وی همچنین با اشاره به اهانت روزنامه آسمان به قرآن و توقیف این روزنامه افزود: این روزنامه به غیر انسانی خواندن قانون قصاص باعث تخلف شده است در زمان امام راحل نیز کسی این حرف را زد و مرتد شناخته شد در حالی که قصاص حیات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی متصورند که شرایط جدیدی به وجود آمده و می توانند هر حرفی را بزنند، تاکید کرد: مردم ایران اسلامی همان ملت گذشته هستند.

آیت الله شاهچراغی خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با این روزنامه و صاحبش شد.

وی همچنین با اشاره به هفته تربیت اسلامی بر توجه جدی والدین و مسئولان به تربیت اسلامی فرزندان این مرزو بوم تاکید کرد و افزود: مادران اولین تربیت کننده فرزندان هستند پس این امر باید از خانواده شروع شود.

امام جمعه سمنان همچنین آموزش و پرورش را دومین مسئول مستقیم در تربیت فرزندان دانست و افزود: باید برای ارتقاء تربیت اسلامی در جامعه تلاش بیشتری صورت پذیرد.

آیت الله شاهچراغی همچنین ضمن یادآوری روز روحانیت و شهدای روحانی با تاکید بر اینکه روحانیت نقشی پررنگ در به ثمر نشستن انقلاب و تداوم آن داشته است، افزود: حضور این قشر در دوران مبارزه و شهادت در راه اسلام و اهداف انقلاب بسیار بارز و چشمگیر بوده است.

وی با یادآوری اینکه چهار هزار و 500 شهید روحانی تقدیم اسلام و انقلاب شده است خاطرنشان کرد: سهم استان سمنان از این تعداد 101 شهید است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: روحانیت شیعه همواره پیشتاز وحدت، مبارزه و خدمت به مردم بوده است.

کد N136516

وبگردی