آفتاب
علم الهدی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد؛

جناب آقای شهردار مردم هزینه های اضافی را تحمل نمی کنند/مشهد باید مظهر دین و اقتصاد مقاومتی باشد 

جناب آقای شهردار مردم هزینه های اضافی را تحمل نمی کنند/مشهد باید مظهر دین و اقتصاد مقاومتی باشد 

مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: چرا باید گلی که ده روز بیشتر عمر ندارد با هزینه های زائد از آن طرف کشور به مشهد بیاید، شهدای ما به شهادت نرسیده اند که ما گل لاله کم دوا را از آن سر کشور به این شهر بیاوریم بلکه آن ها برای این شهید شدند که تا کشور و شهرمان مظهر دین و اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی ظهر جمعه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: رهبری نکته قابل توجهی را در چند روز گذشته اعلام کرده بودند و آن ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بود، که ایشان فرمودند ما نباید چشم به بیرون داشته باشیم و ببینیم چقدر از تحریم ها کم شود و براساس آن زندگیمان را بچینیم.
 
امام جمعه مشهد افزود: این در حقیقت هشداری بود برای افرادی که چشمشان به خارجی ها است و کسانیکه بر همین اساس معاملات و داد وستدها و زندگیشان را می چینند، این در حقیقت یک بدبینی است و سوظن نسبت به خداوند است، چه مردم و چه صنف و قشری که چنین رفتاری داشته باشند در همین دنیا گرفتار عذاب خداوند خواهند شد.
 
آیت الله علم الهدی گفت: این شرایط که بدتر از جنگ نیست، اما خداوند به ما رزق داد و کمکمان کرد تا دشمنان خدا امروز دلیرتر از گذشته باشند.
 
وی تصریح کرد: البته مسئله مدیریت کشور است و خود شما مردم هم به این جریان رای دادید و این جریان می گوید من برای اداره کشور باید از ظرفیت های بین المللی ام استفاده کنم.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: اما این به آن معنا نیست که بعد از 35 سال این همه نصرت و عزتتی که خداوند به ما داد را فراموش کنیم.
 
آیت الله علم الهدی گفت: این راهبردها براساس بند 110 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری اعلام و در اختیار متولیان نظام قرار گرفته است و مجریان چه در دولت و چه در مجلس از لحاظ شرعی و قانونی موظف اند که این راهبردها را در دستور کارشان قرار دهند.
 
وی اظهار کرد: آن چیزی که در بین اصول سیاست اقتصاد مقاومتی برای بیان در خطبه های نماز جمعه موضوعیت دارد اصل 16 این سیاست ها است، که مقام معظم رهبری در این اصل فرموده اند صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تاکید در ساختارها منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاههای غیر ضروری و دستگاههای زائد که در این بند دو جمله از اهمیت زیادی برخوردار است یکی صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور و دیگری هم حذف هزینه های زائد است، که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه مشهد خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر مشهد گفت: در حقیقت این دو جمله در اصل 16 اقتصاد مقاومتی در درجه اول متوجه شهرداری و مدیریت شهری است چون صف اول هزینه های عمومی به دست شهرداریها است.
 
آیت الله علم الهدی گفت: مسئله ای که رسانه ها امروز بر روی آن تاکید دارند مسئله استقبال از بهار است و این استقبال از بهار مسئله ای که باید در اجرای بند 16 فرمایشات مقام معظم رهبری به آن دقت کرد، البته شهر را باید تمیز کرد، اما باید توجه داشته باشیم زیاده روی و هزینه های زائد حذف بشود و طبق اصل 16 اقتصاد مقاومتی باید صرفه جویی در حداکثر آن صورت پذیرد.
 
وی گفت: نمی خواهم بگویم شهر را خرابه بگذاریم و فردا برخی سایت ها و آدم های بیمار چیزی دیگری نگویند و ماجرا را دست بگیرند.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه قرار باشد به بهانه استقبال از بهار دهها میلیارد تومان خرج شود و در بالای شهر چراغهای آنچنانی نصب شود و مردم در قسمت دیگری از شهر در خاک زندگی کنند این با اقتصاد مقاومتی جور در نمی آید.
 
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: جناب آقای شهردار این مردم نور افشانی یک پل را با 450 میلیون تومان تحمل نمی کنند.
 
وی به شهرداری و اعضای شورای شهر مشهد هشدار داد تا مراقب افزایش هزینه بلیط اتوبوسها در مشهد باشند.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: نباید به قشر اتوبوس سوار فشار وارد شود و به جای اینکه خرج استقبال از بهار بکنید به اتوبوس ران بدهید تا مجبور نشوید به بهانه های مختلف بلیط اتوبوس را گران کنید.
 
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: از شورای شهر مشهد می خواهیم در طرح استقبال از بهار امسال نشان بدهند این شهر در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشتاز است و به عنوان استقبال از مقام معظم رهبری به این مسئله توجه داشته باشیم.
کد N136392

وبگردی