آفتاب
سلطانی‌فر:

حوزه گردشگری باید احیا شود/ واگذاری حفاظت از آثار تاریخی به بخش خصوصی

حوزه گردشگری باید احیا شود/ واگذاری حفاظت از آثار تاریخی به بخش خصوصی

کرمان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در راستای ارتقای بناهای تاریخی برنامه ریزی شده، بخش خصوصی کار حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی را به عهده می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر شامگاه پنجشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان اظهارداشت: ایران یکی از کشورها دارای پتانسیلهای گسترده تاریخی است و می توان با توسعه صنعت گردشگری زمینه توسعه اقتصادی را نیز مهیا کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که از ابتدای سال آینده زمینه ورود بخش خصوصی را در زمینه حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی را فراهم کنیم اما مراکز نفیس تاریخی همچنان توسط سازمان میراث فرهنگی اداره می شوند.

وی در توضیح ورود بخش خصوصی به میراث فرهنگی گفت: در این طرح در زمان و قرار داد مشخص بخش خصوصی کار بازسازی میراث فرهنگی را به عهده خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور همچنین بر توسعه گردشگری حلال در کشور تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور بر توسعه بخش گردشگری تاکید دارد و باید در راستای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری خارجی و ورود گردشگران را فراهم کنیم.

وی کرمان را از استانهای ویژه در زمینه گردشگری دانست و گفت: با توجه به وجود کویر در کرمان این استان باید محور گردشگری کویر در کشور باشد.

سلطانی فر کرمان را استانی چهار فصل دانست و گفت: باید از این موقعیت استفاده کرد و گردشگری را توسعه داد.

وی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری شد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش زودبازده است یک میلیون بنای تاریخی و 200 سایت گردشگری در ایران وجود دارد.

معاون رییس جمهور گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم نگرش دنیا نسبت به ایران تغییر کند و گردشگری توسعه یابد اما درحال حاضر تراز سرمایه گذاری در ایران منفی است که باید این رویه اصلاح شود.

 

کد N136117

وبگردی