آفتاب
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای:

آموزش‌های بازار محور در دستور کار این سازمان است

آموزش‌های بازار محور در دستور کار این سازمان است

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موضوع اشتغال را یکی از اصلی ترین دغدغه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کرمانشاه، کورش پرند در نشستی با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه یکی از بحث های جدی امروز دنیا را بحث "های‌تک" دانست و وضعیت کشور را در این زمینه مناسب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه نانو در فهرست کشور های نخست دنیا قرار دارد، از افتتاح مرکز های‌تک در استان کرمانشاه به عنوان یک اقدام مهم یاد کرد.

پرند تجهیزات مرکز های‌تک در کرمانشاه را همتراز تجهیزات کشور های پیشرفته دانست و ابراز امیدواری کرد مرکز هایتک کرمانشاه بتواند با بهره گیری از پتانسیل ها و نیرو های توانمند دانشگاهی استان در این حوزه به موفقیت هایی دست یافته و به عنوان قطب اصلی هایتک در غرب کشور و چه بسا کل کشور مطرح شود.

وی در ادامه اشتغال را یکی از اصلی ترین دغدغه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانست و تاکید کرد: گرچه این سازمان متولی اصلی اشتغال در کشور نیست، اما در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

پرند آموزش های فنی و حرفه ای را مولفه مهمی در اشتغال دانست.

وی با تاکید بر توجه امروز دنیا به مقوله مهارت آموزی، از اقدام جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه آموزش های بازار محور سخن گفت و افزود: در تلاشیم تا این مدل که می تواند در زمینه اشتغال زایی نقش موثری داشته باشد را در برخی از استان های کشور به صورت پایلوت به اجرا در آوریم که به نظر می رسد استان کرمانشاه هم می تواند در این زمینه موفق باشد.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه کشور افزود: در نظر داریم تا الگوی"آموزش، تولید، بازاریابی و فروش" را در 50 مرکز پیاده کنیم و نحوه پیاده سازی این طرح به گونه ای است که از کار افرینان، صاحبنظران و خبرگان علاقمند به سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در قالب این طرح دعوت خواهد شد.

وی سپس از آغاز دیپلماسی مهارت از سال گذشته در کشور سخن گفت و افزود: تاکنون بیش از 300 سرمربی از کشورهای آفریقا، عراق، افغانستان و لبنان در کشور ما مهارت های لازم را کسب کرده اند.

وی از طراحی میز کشور عراق از چند وقت پیش در کشور خبر داد و گفت: استان کرمانشاه نیز در کنار تعدادی استان های کشور در طراحی این میز نقش موثری داشته است.

پرند از این اتفاق به عنوان یک فرصت مناسب یاد کرد که می تواندبسیار مفید باشد.

انتهای پیام

کد N136029

وبگردی