آفتاب
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد:

حمایت دولت از شهرکهای علمی و تحقیقاتی برای کمک به کریدورهای تجاری‌سازی

حمایت دولت از شهرکهای علمی و تحقیقاتی برای کمک به کریدورهای تجاری‌سازی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با مسؤولان این شهرک به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، با بیان این که در حال حاضر، موجودی صندوق نوآوری و شکوفایی 100 میلیارد تومان است، اظهار کرد: وظیفه ما در اینجا اتصال صحیح صندوق نوآوری و شکوفایی به شهر‌ک‌های علمی و تحقیقاتی است.

وی تصریح کرد: برای سال آینده حدود 650 میلیارد تومان بودجه برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است و امیدوارم سه هزار میلیاردی که باید طی مدت سه سال در صندوق ریخته شود، طبق برنامه تامین شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این پرسش که چرا امکان تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها نیست، اظهار کرد: اصلا چنین محدودیتی وجود ندارد. من فکر می‌کنم علت این موضوع یک ضعف فرهنگی باشد.

ستاری تصریح کرد: دانشگا‌ه‌ها باید به این حقیقت برسند که دوران اینکه تنها کارهای آموزشی در دانشگاه‌ها انجام شود، گذشته است‌. هیات‌های علمی پژوهشی باید به سمت ارتباط بهتر و بیشتر با صنعت حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که ضعف ارتباط بین دانشگاه‌ و صنعت یک مشکل دوسویه است، تاکید کرد: صنایع نیز باید به جای واردات محصولات خارجی با دلارهای ارزان قیمت به استفاده از محصولات دانش بنیان داخلی روی آورند.

وی در ادامه با بیان این که نباید انتظار داشت صنایع و شرکت‌های دانش بنیان به هم وصل شوند، تصریح کرد: کار دولت، کمک به کریدورهای تجاری سازی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که یکی از را‌ه‌های آن حمایت از شهرک‌های علمی و تحقیقاتی است.

انتهای پیام

کد N135991

وبگردی