آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

حلقه مفقوده بین علم و بازار کار آمار بالای بیکاری را رقم زده است

حلقه مفقوده بین علم و بازار کار آمار بالای بیکاری را رقم زده است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: حلقه مفقوده بین علم و بازار کار آمار بالای بیکاری را ذر کشور رقم زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، نعمت الله منوچهری در نشستی که با حضور معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: امروز تنها اقدام مفیدی که دانشگاه انجام می دهند این است که دیپلم بیکار را به لیسانس و فوق لیسانس بیکار تبدیل می کنند و این مسئله نه تنها مطلوب نیست، بلکه حتی به دلیل بالا رفتن سطح توقعات افراد می تواند مشکل ساز و ضربه زننده باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: یک دیپلم بیکار راحت تر می توانست شغل های پایین تری را برای خود برگزیند، در حالیکه برچسب لیسانس و فوق لیسانس امکان اشتغال را از افراد می گیرد و آن ها را به سوی انتخاب شغل های آنچنانی متمایل می کند که این مسئله می تواند آسیب های زیادی را به جوانان وارد کند.

وی افزود: بین تحصیل علم و به عمل در آوردن علم حلقه مفقوده ای بوجود آمده که این پروسه را با مشکل مواجه کرده است و آمار بالای بیکاری را رقم زده است.

منوچهری توجه وزارت کار را به نیاز سنجی، اولویت بندی و برنامه ریزی مناسب در راستای اشتغال فرزندان ایران اسلامی جلب کرد و خواستار رفع مشکلات جوانان و اشتغال زایی مناسب برای آنان شد.

وی در ادامه میزان کارهای عمرانی در استان کرمانشاه را به شدت پایین دانست و گفت: استان کرمانشاه در سال های جنگ تحمیلی سختی های زیادی را تحمل کرده و امروز نیازمند توجه ویژه مسئولین کشوری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه آمار بیکاری و فقر را بالا دانست و گفت: بیکاری و فقر می تواند پیامدهای جبران ناپذیری مثل طلاق به دنبال داشته باشد و لذا توجه ویژه به امر اشتغال جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N135965

وبگردی