آفتاب

حضور کم‌رنگ مردم لیبی در انتخابات مجلس موسسان

حضور کم‌رنگ مردم لیبی در انتخابات مجلس موسسان

کمیته عالی انتخابات لیبی از استقبال کم‌رنگ مردم این کشور از انتخابات اعضای شواری تدوین قانون اساسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، کمیته عالی انتخابات لیبی اعلام کرد که استقبال مردم از انتخابات تعیین اعضای کمیته تدوین قانون اساسی در این کشور ضعیف بود.

این کمیته در ادامه اعلام کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات تا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه نزدیک به 18 درصد بوده و 97 درصد مراکز اخذ رای روز پنج‌شنبه به روی مردم باز بوده است.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی نیز اعلام کرد که حدود 45 درصد از کسانی که برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرده بودند یعنی 497 هزار و663 تن در پای صندوقهای رای حضور یافتند.

این در حالی است که افراد مسلح به یک مرکز اخذ رای در منطقه «درنة» واقع در شرق لیبی حمله کرده و انفجارهایی نیز در پنج مرکز اخذ رای در همان منطقه به وقوع پیوست. منابع محلی نیز عنوان داشتند که هدف از این حملات مانع‌تراشی در مسیر اخذ رای و انتخابات بوده است.

بر خلاف نخستین انتخابات آزاد در لیبی در ژوئیه 2012 این انتخابات با استقبال مردم این کشور روبرو نشد به طوری که بیش از یک میلیون تن برای مشارکت در این انتخابات نام‌نویسی کردند اما در سال 2012، دو میلیون و 700 هزار تن برای مشارکت در انتخابات نام‌نویسی کرده بودند.

انتهای پیام

کد N135953

وبگردی