آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سران استکبار بدانند گزینه های ملت ایران روی میز است

سران استکبار بدانند گزینه های ملت ایران روی میز است

کرمان - ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این روزها که مدام اوباما و جان کری تهدید می کنند که همه گزینه ها بویژه گزینه نظامی روی میز است، باید بدانند که ملت ایران نیز در برابر آنها گزینه هایی را روی میز دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ˈاحمد خاتمیˈ شامگاه پنجشنبه در یازدهمین یادواره شهدای غدیر استان کرمان، افزود: تاکنون 30 گزینه روی میز اوباما و 30 گزینه ملت ایران را احصا کرده ام که به 10 گزینه که اوباما روی میز دارد و 10 گزینه که ما در مقابل او داریم و او چه کاری از دستش بر می آید و می خواهد انجام دهد و ما در مقابل او چه گزینه های داریم، اشاره می کنم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: گزینه اول روی میز دشمنان که تازه هم نیست و از آغاز اسلام تاکنون بوده، گزینه تهدید است.

وی ادامه داد: بسیاری از تهدیدهایی که این روزها از سوی دشمنان صادر می شود برای این است که بگویند ما زورمان بسیار زیاد است و طرف مقابل زوری ندارد، اما به فضل خدا دلهای مستضعفان عالم به راه اسلام، قرآن و ارزش های انسانی است و گزینه ما این است که ما خدا داریم و 35 سال خداوند این انقلاب را حفظ کرده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان شش ماه تمام برای عملیات نجات برنامه ریزی کرده بودند و در تمامی مراحل به صورت سری و فوق سری عمل کردند و تنها مسوولان درجه یک کشورشان خبر داشتند، یک مرتبه خبر دادند هواپیمای ناشناس به صحرای طبس حمله کرده است اما ناکام ماندند.

وی بیان کرد: آنکه جواب تهدیدهای آنها را می دهد، باورهای الهی است و ما 35 سال با این باورها زندگی کرده ایم و خواهیم کرد و اشتباه نمی کنیم.

آیت الله خاتمی، دومین گزینه روی میز دشمنان را فشارهای اقتصادی دانست و گفت: این موضوع نیز موضوع جدیدی نیست و در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشته است و باید بدانیم که فضایل آسمان و زمین در دست خداست و او می تواند همه خلاءها را پرکند.

وی افزود: گزینه آنها فشارهای اقتصادی است که از مرداد 91 شروع شده و ادامه دارد و می گویند که اثر خود را گذاشته و دروغ می گویند چون اگر اثر گذاشته بود راهپیمایی باشکوه امسال رخ نمی داد.

وی با اشاره به یک و نیم تا دو برابر شدن جمعیت راهپیمایان 22 بهمن ماه امسال، اظهار کرد: اگر آنها فشار اقتصادی را دارند، ملت ما در مقابل آنها اقتصاد مقاومتی را دارد که دیروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی این سیاست ها را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: معنای اقتصاد مقاومتی آن است که مسوولان طوری برنامه ها را برنامه ریزی کنند که ملت به هر صورت روی پا خود بایستد.

امام جمعه موقت تهران، عنوان کرد: گزینه سوم روی میز آنها این است که از فضای مجازی علیه نظام استفاده کنند و گزینه روی میز ما، بصیرت مردم است.

وی تصریح کرد: آنها تلاش دارند با امپراتور رسانه ای خود و با رسانه هایی که با زبان های جهانی علیه انقلاب ما دروغ پراکنی می کنند و واقعیت ها را تحریف می کنند، اذهان جهانیان را علیه انقلاب اسلامی ما قرار دهند.

وی تاکید کرد: مسوولیت رسانه های دروغ پرداز فارسی زبان نیز دین زدایی، اخلاق زدایی و عفت زدایی است و مسوولیت آنها این است که عقبه مردمی نظام جمهوری اسلامی را بزنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کمترین تعداد ماهواره در استان خراسان جنوبی است، یادآور شد: اما در برخی از استان ها آمار متاسفانه بسیار بالاست اما در همان استان ها که بمباران تبلیغاتی بوده نیز ما شاهد شور و هیجان 22 بهمن بوده ایم.

وی بیان کرد: مردم ما دشمنان خود را شناخته اند و 35 سال به دروغ پردازی های آنها عادت کرده اند و تحت تاثیر دروغ های آنها قرار نمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین گزینه اوباما در روی میز این است که طوری برنامه ها را بچیند که ما از اصول و ارزش های خود عقب نشینی کنیم زیرا تمام حرف غرب و آمریکا این است که نظام اسلامی نباشد.

وی با اشاره به اینکه تاکید می کنم که مساله انرژی هسته ای بهانه است، گفت: آنها الان به صراحت درباره موشک های بالستیک صحبت می کنند و این درحالی است که رژیم غاصب صهیونیستی را تقویت می کنند.

وی تاکید کرد: اینکه اوباما گفته که ما خواهان سقوط نظام نیستیم، دروغ است زیرا آنها تا الان نتوانسته اند و نه که نخواسته باشند و به فضل خدا نخواهند توانست و گزینه روی میز ما به فضل خداوند، استقامت است.



** کسانی که با مقدسات بازی کنند در میدان آمریکا باز می کنند

آیت الله خاتمی ادامه داد: همین جا به صراحت می گویم و امیدواریم این پیام مخابره شود، آنها که در این کشور با مقدسات مردم بازی می کنند، در میدان آمریکا بازی می کنند و یک روز به مقام شامخ امام علی (ع) اهانت می کنند و در دو سه روز گذشته نیز به قانون قصاص اعتراض کرده اند و رسما آن را غیر انسانی خواندند.

وی عنوان کرد: باید گفت با چه مجوزی به مقدسات ملت توهین می کنید و کسانی که بخواهند ارزش ها و مقدسات مردم را زیر سوال ببرند، بدون شک در زمین آمریکا بازی می کنند.

امام جمعه موقت تهران به گزینه پنجم روی میز دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: پنجمین گزینه دشمنان، جدا کردن مردم از ولایت است که گزینه روی میز مردم و مسوولان ما، ولایت مداری است و ملاحظه می کنید که به صراحت همه مسوولان ما می گویند این کشور یک رهبر دارد و آن مقام معظم رهبری، امام خامنه ای است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، 35 سال در بحران های مختلف، بهترین مدیریت ها را داشته است، گفت: گزینه روی میز آمریکا ولایت ستیزی و گزینه روی میز ملت، ولایت مداری است.

وی گزینه ششم دشمنان را ایجاد تفرقه بین صفوف ملت ذکر کرد و افزود: آنها به شدت به این گزینه دل بسته اند اما ملت ما ملتی یکپارچه است.

وی وجود تکفیری ها و گروه داعش را برای ایجاد تفرقه ذکر کرد و گفت: گزینه روی میز آنها تفرقه است و گزینه روی میز ما وحدت ملت است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: در جامعه ما رهبر معظم انقلاب اسلامی هر رهنمودی که می دهد، محور و خط اعتدال است و عقب نشینی از فرمایشات رهبری، تفریط و جلوتر رفتن از رهبری هم افراط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گزینه هفتم دشمنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها درصدد هستند که ارزشی ها، ارزش گرایان و افراد استکبار ستیز را افراطی بخوانند و برخی در اینجا از این کلمه سوء استفاده می کنند و ملتی که استکبار ستیز است و ولایت مداران را افراطی می خوانند و صاحبان فرهنگ جهاد و شهادت را افراطی می خوانند، می خواهند که این ارزش ها رنگ ببازد.

وی با بیان این مطلب که استکبار ستیزی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی موج می زند، تصریح کرد: فرهنگ استکبارستیزی ملت ما را با نشاط نگه می دارد و راهپیمایی امسال را فرهنگ استکبار ستیزی محقق کرد.

وی تاکید کرد: استکبار زیاده خواه است و امروز مساله هسته ای حل شد، بلافاصله حقوق بشر موشک های بالستیک و مساله سوریه و حزب الله مطرح می شود و اینها را باید به عقب نشینی واداشت و همین فرهنگ استکبار ستیزی است که آنها را به عقب نشینی واداشته است و وا می دارد.

وی اظهار کرد: گزینه روی میز ملت ایران این است که به فضل خدا، تا شیطنت های آمریکا هست با شکوه تر از گذشته فریاد ˈمرگ بر آمریکاˈ را سر می دهد.

وی هشتمین گزینه را حمله نظامی برشمرد و گفت: دشمنان بارها آن را مطرح کرده اند و گزینه روی میز ما هم نمونه هشت سال دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس مردم ما، جنگ با صدام نبود و جنگ با دنیای استکبار بود و این گزینه نظامی که آنها مطرح می کنند، می دانند باتلاق خودشان است و 35 سال خواستند و نتوانستند و الان هم نخواهند توانست و می دانند با اولی حمله آنها به ایران،تل آویو و حیفا با خاک یکسان می شود.

وی گزینه نهم را مایوس کردن مردم افتخار آفرین، مقاوم و مردمی که به یاری خدا، اسلام ناب را در جهان زنده و طنین انداز کردند، دانست و گفت: گزینه های آنها که در رسانه ها مطرح می کنند و طوری درباره آنها حرف می زنند که هر کسی که می بیند فکر می کند درست است که نظام ساقط می شود اما گزینه مردم ما امید و نشاط است و مردم ما می دانند که موفق بوده اند و هستند و خواهند بود و در عرصه های مختلف علمی به قله ها رسیده و خواهد رسید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شالوده انقلاب ما دین و ارزش های دینی است، بیان کرد: گزینه روی میز اوباما و نتانیاهو، گسترش زدودن ارزش ها از جامعه است و نتانیاهو قبل از آنکه در دور جدید رییس جمهوری خود بر افزایش ماهواره های قوی در اطراف ایران تاکید کرده بود که نشان دهنده آن است که دشمنان درصدد هستند که فرهنگ مقدس عفت را از جوانان و دختران و پسران ما بزدایند.

وی یادآور شد: در سال 62 نشستی در تل آویو برگزار شد که بعد از سه روز نشست، قطعنامه ای صادر کردند و یک بند آن این بود که برای مقابله با انقلاب اسلامی، راهی جز گسترش فساد و اعتیاد در بین جوانان ایرانی نداریم و این گزینه روی میز صهیونیست ها است و این گزینه روی میز دشمنان ملت است و ملت ما گزینه گسترش عفاف را روی میز دارند.

وی تاکید کرد: به افرادی که نمیخواهد در وادی عفاف گام بردارند موعظه کنید و به آنها بگویید در میدان دشمن بازی نکنید و گزینه روی میز دشمنان قسم خورده این ملت عفت زدایی است و گزینه روی میز ملت رشید ما عفاف و حجاب است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین یادواره شهدای غدیر استان کرمان، تصریح کرد: این مجلس به پاس شهدای مخلصی است که از خانه خود برای انجام وظیفه الهی رفته بودند و در برگشت دچار حادثه ای شدند که به جد دلها در داغ آنها سوخت.

وی با اشاره به اینکه پس از این حادثه در منزل برخی از خانواده های این شهدا حضور یافتم، اظهار کرد: اخلاص و معنویت در خانه های این شهدا موج می زند و دو پیام رهبر معظم انقلاب یکی به مردم شریف کرمان و یکی به سردار سرلشکر رحیم صفوی گویای آن است که ایشان هم در این داغ سوختند.

وی تاکید کرد: انصافا داغ سنگینی بود و در معرفی این شهدای عزیز جامع ترین و گویا ترین تعابیر، آنهایی است که رهبر معظم انقلاب عنوان کرده اند.

وی به برخی از تعابیر رهبر انقلاب از شهدای غدیر اشاره کرد و گفت: جوانان با اخلاص و پاکباز، کانون های وفا، ایمان و محبت، دلبستگان اسلام و انقلاب و کسانی که عمر و جوانی خود را در راه خدمات دشوار به انقلاب و کشور خود مصروف کردند، از جمله این تعابیر است.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگمردان در جانشان آنچه موج می زد، حفظ این نظام اسلامی بود و تک تک سلول های آنها از وفاداری دم می زد و امروز ماهستیم و امانت شهیدان.ک/2

7440/2624/ 3404
کد N135689

وبگردی