آفتاب

باند تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز دامپزشکی در اراک متلاشی شد

باند تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز دامپزشکی در اراک متلاشی شد

باند گسترده‌ی تهیه و توزیع داروهای تقلبی و غیرمجاز دامپزشکی در اراک شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی مرکزی، سردار «عزیزالله ملکی» در این‌باره گفت: در پی انجام تحقیقات گسترده‌ی اطلاعاتی، کارکنان پلیس امنیت عمومی استان مرکزی یک کارگاه تولید داروهای غیرمجاز تحت‌عنوان شبکه‌ی دامپزشکی و فعالیت افرادی در این زمینه در شهر اراک شناسایی و موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فرمانده‌ی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی کارگاه مورد نظر در یکی از محله‌های شهر اراک افزود: پس از دو روز مراقبت و کنترل محل مورد نظر مشخص شد که برخی داروهای تاریخ گذشته از شهرستان‌های اطراف جمع‌آوری و با انتقال به این کارگاه و تعویض تاریخ مصرف آن و الصاق برچسب خارجی بجای برچسب ایرانی به بازار عرضه می‌شد.

وی تصریح کرد: چهار تن از عوامل تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز در عملیاتی دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شدند. این افراد پس از دستگیری و در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که داروهای ایرانی تاریخ مصرف گذشته را با هماهنگی برخی داروخانه‌های دامپزشکی در سطح استان مرکزی و استان‌های هم‌جوار تهیه و با فرآیندی آن داروها را در کارگاه مذکور بسته‌بندی و با برچسب خارجی در بازار عرضه می‌کردند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: در بازرسی از کارگاه توقیف شده 10 هزار داروی تاریخ گذشته آماده برای تغییر وضعیت، 15 هزار شیشه‌ی خالی داروی دامپزشکی، 10 هزار برچسب داروهای خارجی، 5000 شیشه با برچسب داروهای خارجی آماده‌ی عرضه به بازار، بروشورهای داروهای تهیه شده و وسائل و دستگاه‌های ساخت و ساز این داروها و مقادیر قابل توجهی مواد اولیه شیمیایی برای تهیه دارو کشف شد که با هماهنگی مقام قضایی کارگاه فوق پلمب و اموال مکشوفه نیز توقیف شد.

انتهای پیام

کد N135488

وبگردی