آفتاب
نماینده‌ی مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

جابجایی 125.9 میلیارد تومانی بودجه از کردستان به یکی دیگر از استان‌های کشور

جابجایی 125.9 میلیارد تومانی بودجه از کردستان به یکی دیگر از استان‌های کشور

نماینده‌ی مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از جابجایی 125.9 میلیارد تومانی بودجه از استان کردستان به یکی دیگر از استان‌های کشور بدون اطلاع نمایندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «حامد قادرمرزی» پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه یکم اسفندماه) در نهمین جلسه‌ی شورای اداری استان و تودیع و معارفه دو تن از معاونان استاندار کردستان اظهار کرد: متأسفانه با وجود مشکلات و کمبودهای بودجه در استان توسط یکی از مدیران استان و بدون هماهنگی با نمایندگان مجلس، 125.9 میلیارد تومان برای اجرای یک پروژه در استانی دیگر جابجا شده است.

وی افزود: علت هجمه‌هایی که گاه از سوی همکاران من در مجلس شورای اسلامی نیز به دولت روحانی از ابتدای آغاز فعالیت وی برای جابجایی مدیران انجام می‌شد، منطقی نیست.

نماینده‌ی مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمره‌ی قبولی به مدیران استان نمی‌دهم، افزود: تغییرات مدیریتی پس از روی کار آمدن دولت جدید همواره متداول بوده است و نباید وزارت کشور را به علت انجام آن سرزنش کرد.

وی با اشاره به کم‌آبی در دشت‌های قروه و دهگلان و احتمال وقوع فاجعه‌ی انسانی در این مناطق اظهار کرد: قرار بود آب سد ژاوه و آزاد به دشت‌های دهگلان و قروه انتقال داده شود، اما به علت بی‌توجهی مسئولان تاکنون انجام نشده است.

قادرمرزی افزود: در دولت پیشین توسط یکی از مدیران استان و بدون هماهنگی با نمایندگان مجلس 125.9 میلیارد تومان برای اجرای یک پروژه در استانی دیگر جابجا شده است.

نماینده‌ی مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه سال پیش با یک تغییر سیاسی کارخانه‌ی ذوب‌آهن قروه تعطیل شد و مشکلات فراوانی برای کارگران آن پیش آمد که متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی ادارات ذی‌ربط برای ساماندهی وضعیت این کارگران انجام نشده است.

قادرمرزی با بیان اینکه مشکلات بودجه طی دو سال اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، گفت: در دولت احمدی‌نژاد 700 میلیارد دلار نفت و گاز فروخته شد، که متأسفانه از محل کسب این مبالغ سهم مناسبی به کردستان داده نشد و اتفاق خاصی در توسعه‌ی کردستان روی نداد.

وی با یادآوری سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان اظهار کرد: نباید مدیران و دولت سابق اعتبارات تزریقی از محل این سفر را به حساب خود بگذارند، چون بودجه‌ی مصوب این سفر خارج از برنامه‌های بودجه‌ی دولت بوده است.

نماینده‌ی مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری در مدیریت‌ها اتفاق بیفتد نیازمند لابی‌گری نیست، تصریح کرد: «من نمی‌گویم آمار اشتغال ارائه‌شده کاملاً کذب است» چون برخی اوقات برای ارائه و درج آمار اشتغالزایی به ادارات تکلیف می‌شود.

قادرمرزی امنیت و توسعه را کاملاً به هم مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: امنیت نه مرحله‌ای از توسعه بلکه زیربنای توسعه است.

انتهای پیام

کد N135429

وبگردی