آفتاب
حجت الاسلام علیدوست:

منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است

منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه گفت: جمهوری اسلامی بر این امر اعتقاد دارد که منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، ظهر پنجشنبه در همایش ملی فقه هسته‌ای که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه این همایش با نگاهی جامع برگزار شده اظهار داشت: مقالات فاخری به این همایش ارسال شده که از آنان می‌توان به عنوان اسناد مکتوب و برآیند این همایش دو روزه یاد کرد.

وی انگیزه برگزاری این همایش را تبار‌شناسی فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص منع تولید، انباشت و خرید و فروش سلاح‌های غیرمتعارف در متون فقهی یاد کرد.

دبیر علمی همایش ملی فقه هسته‌ای افزود: موجی در دنیا جلو‌تر از دیگران در حال حرکت است که دارای حاکمیت تبلیغی بوده که اسلام و جمهوری اسلامی را هدف هجمه‌های خود قرار داده است.

وی بیان داشت: نظام اسلامی تحت حاکمیت اسلام است که هیچ‌گاه به دنبال دستیابی، تولید و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی و نامتعارف نبوده است.

حجت الاسلام علیدوست، اضافه کرد: جمهوری اسلامی انسانی‌ترین و عاطفی‌ترین دستورات را نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای حیوانات هم توجه داشته و بر این امر اعتقاد دارد که منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است و آن را به عنوان تاکتیک و مصلحت نمی‌داند.

اسلام استفاده از سلاح‌های نامتعارف را جایز نمی‌داند

وی ابراز داشت: اسلام استفاده از سلاح‌های نامتعارف را جایز نمی‌داند و برای خلع جهانی سلاح‌های کشتار جمعی تلاش می‌کند و آن را واجب می‌داند.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه بیان داشت: فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم استفاده از سلاح‌های نامتعارف در این مدت کوتاه تاثیرات خود را گذاشته و در سازمان ملل نیز به پنج زبان ترجمه شده است و این فتوا به تعهدات ایران نسبت به قوانین آژانس اتمی افزوده شده است.

حجت الاسلام علیدوست، افزود: برخی از کشور‌ها در قبال تعهداتی که به آزانس اتمی می‌دهند امتیازاتی می‌گیرند و هر وقت که بخواهند می‌توانند این تعهدات را باز پس بگیرند اما ایران بنا بر باورهای دینی خود نمی‌تواند از این تعهدات کوتاه بیاید.

کد N135418

وبگردی