آفتاب

وعده‌های شهرداری کرمان برای نوروز 93

وعده‌های شهرداری کرمان برای نوروز 93

با نزدیک شدن به سال جدید، ستاد تسهیلات نوروزی با هدف بهسازی و زیباسازی شهر و آمادگی شهر جهت ارایه‌ خدمات بهتر به شهروندان و از همه مهمتر، مسافران نوروزی که شهر کرمان را برای ایام نوروز خود انتخاب می کنند در شهرداری کرمان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، این ستاد تشکیل و نشستی با هدف هماهنگ‌سازی برنامه‌های نوروزی به ریاست معاون خدمات شهری شهردار و با حضور مدیران عامل سازمان‌های شهرداری و معاونان خدمات شهری به نمایندگی از شهرداری‌های مناطق در دفتر معاون خدمات شهری شهردار برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهردار در آغاز این نشست، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های واحدهای مختلف شهرداری و رفع مشکلات روزهای بارندگی‌های اخیر و همچنین آذین‌ بندی و نورپردازی شهر در ایام‌الله‌ دهه‌ فجر، افزود: اقدامات امسال شهرداری در ایام دهه‌ فجر، چشمگیر بود و مورد قدردانی اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی مربوط در این زمینه قرار گرفت.

"علی بابایی" با بیان این‌که ستاد تسهیلات نوروزی هر ساله با هدف آماده‌سازی شهر برای استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی در شهرداری تشکیل می‌شود، خواستار تسریع زیباسازی و تجهیز پارک‌ها، اجرای طرح‌ 137 در کلیه‌ مناطق شهری، بهسازی و زیباسازی میادین و آب‌نماها و دیگر اقدامات در حال انجام تا پایان اسفندماه سال جاری شد.

وی بر همکاری هرچه بیشتر واحدهای مختلف شهرداری با یکدیگر در انجام اقدامات نوروزی تاکید و ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌هایی که انجام می‌شود در نوروز امسال نیز شهروندان و مهمانان نوروزی شاهد اقدامات متعدد، جالب و متنوعی در شهر کرمان باشند.

بابایی بر کشیک نوروزی نیروها و آمادگی کامل آنها در صورت ایجاد موقعیت بحرانی از جمله بارندگی‌های احتمالی، در ایام نوروز تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در ادامه‌ این نشست با بیان اینکه سازمان طبق روال سال‌های گذشته، به چیدن تعدادی سفره‌ هفت‌سین متنوع در نقاط مختلف شهر کرمان اقدام می‌کند، افزود: سه سفره‌ هفت‌ سین با طراحی‌های متفاوت و زیبا، مقابل این سازمان و ایستگاه پنج‌ آتش‌نشانی در مجموعه‌ جنگل قائم و مقابل مجموعه‌ تولید گل و گیاه سازمان واقع در جاده‌ی قدیم ماهان تا آغاز سال جدید و ایام نوروز چیده خواهد شد و سفره‌های هفت‌سین در ابعاد کوچکتری در پارک‌های شهید مطهری، مادر و شهید باهنر و همچنین مجموعه‌ حیات وحش نیز در نظر گرفته شده است.

"ایمان سیف‌الهی" از آماده‌سازی و تجهیز پارک‌های شهید باهنر، مسافر، مادر و مجموعه‌ جنگل قائم جهت اسکان مسافران نوروزی نیز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز و اصلاح سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و شست ‌وشوی درختان و همچنین کاشت انواع گل و گیاه در فضاهای سبز شهر از جمله بلوار جمهوری در دستور کار این سازمان برای نوروز امسال قرار گرفته است؛ از اجرای عملیات درخت‌کاری در روز 15 اسفند به مناسبت روز درختکاری در نقاط مختلف شهر از جمله مسیر آرامستان جدید شهر کرمان خبر داد.

سیف‌الهی اظهار کرد: این سازمان آمادگی دارد عملیات گلکاری اطراف سفره‌های هفت‌سین چیده شده در سطح شهر را انجام دهد.

در ادامه این جلسه نماینده سازمان موتوری و مدیریت پسماند شهرداری نیز با اشاره به اینکه در طول سال به صورت روزانه 350 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این میزان در اسفندماه به بیش از 600 تن در روز افزایش می‌یابد؛ از آمادگی کلیه‌ نیروها و خودروهای این سازمان جهت جمع‌آوری زباله‌ها و همچنین همکاری با شهرداری مناطق و سازمان‌های شهرداری خبر داد.

"محمد دهقان" اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا در نقاط مختلف شهر اجرایی شده است و تا پایان سال جاری در منطقه‌ی یک، 70 درصد، در منطقه‌ی چهار 90 درصد و در مناطق دو و سه حدود 15 درصد پیشرفت خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان نیز از آماده باش کلیه‌ نیروهای این سازمان در ایام نوروز امسال طبق روال سال‌های گذشته خبر داد.

"محمدحسین مومنی" گفت: هر سال در ایام نوروز به خصوص 13 فروردین، شاهد حوادثی در شهر کرمان بوده‌ایم؛ اما امیدواریم ایام نوروز سال 93 را بدون حادثه‌ پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل سازمان میوه ‌و تره‌بار شهرداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 25 نقطه در شهر کرمان در نظر گرفته و در آن‌جا میوه‌ شب عید توزیع شد ادامه داد: با توجه به تشکیل جلسه‌ ستاد تنظیم بازار، مقرر شد امسال مکان‌های کمتر اما شکیل و حصاربندی شده‌ای برای توزیع میوه‌ی شب عید در سطح شهر ایجاد شود.

"علی کردی" افزود: توزیع میوه از 25 اسفندماه امسال آغاز می‌شود و تا پایان ایام نوروز 93 ادامه دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات سامان‌دهی خودروهای حامل مصالح ساختمانی و کارگران فصلی در مناطق چهارگانه‌ی شهری خبر داد.

انتهای پیام

کد N135328

وبگردی