آفتاب

اولویت وزارت اطلاعات، تقویت تولید ملی است

اولویت وزارت اطلاعات، تقویت تولید ملی است

گرگان - ایرنا - قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: اولویت وزارت اطلاعات، تقویت تولید ملی است و براین اساس باید اقتصاد مقاومتی را در کشورمان حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈرحیمیˈ روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی علمی حراست از منظر آموزه های دینی در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان با اشاره به تحریم های صورت گرفته از سوی دشمنان نسبت به ایران، افزود: دشمن از تمامی ظرفیت های خودش برای مقابله و طراحی و ضربه های اقتصادی به ایران استفاده کرد، اما موفق نشد.

به گفته وی، کشور ما با درآمدی بالغ بر 250 میلیارد دلاری می تواند روی پای خودش بایستد و در حوزه نرم افزار و سخت افزاری درآمد خوبی دارد.

وی با اشاره به بلوکه شدن یکصد میلیارد دلار پول های ایران در عرصه بین الملل، تصریح کرد: باید این پول در خدمت رفاه، آبادانی و توسعه و مردم و آمایش سرزمین این منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی ملت ایران، ادامه داد: مقام معظم رهبری در 24 بند در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمایشاتی را مطرح کردند و در یک دهه اخیر هر سال در زمینه تولید ملی، الگوی مصرف، همت مضاعف و غیره سفارشاتی را مطرح کرده اند.

رحیمی با بیان اینکه در دهه گذشته استان گلستان اقتصاد زراعی پنبه گرگان و شهرهای تابعه تامین می کرد، گفت: ما صادر کننده پوشاک در منطقه بودیم و باید به دنبال چرایی آن باشیم که چرا این کشت های چند منظوره تبدیل به خانه، مسکن و خدمات شده است.

قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می خواهد بگوید ما باید روی پای خودمان بایستیم و برای امنیت پایدار باید برای آمایش سرزمین و مطالعات منطقه ای نگاه ملی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: استان گلستان نگین صادرات در حوزه غذا، دامپروری، زراعی و باغی بوده و می تواند باشد و در حوزه شیلات نیز می تواند برای پرورش ماهیان و ذخایر دریایی فعالیت های اقتصادی را ایجاد کند.

قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات جزیره آشوراده را نمونه ژئوپولتیک در کشور خواند و عنوان کرد: استان گلستان به دلیل زیرساخت های خوب در زمینه دانشمندان، علم، خاک و غیره می تواند یک استان خودکفا در کشور باشد.

وی ادامه داد: ما باید اولویت های جدیدی را در برنامه های خودمان داشته باشیم و از پتانسیل موجود نهایت استفاده و بهره را ببریم تا درآمد ملی و اقتصادی ما تقویت و سرعت یابد.

قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات ما به مسائل امنیتی برمی گردد، گفت: باید به کمک تولیدگران برویم و در نقش تولید باید به بخش تولیدگران به عنوان سنگربانان های همچون رزمندگان جبهه نگاه کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید در سیستم اطلاع رسانی ظرفیت سازی و اگر دست اندازی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات، اولویت وزارت اطلاعات را تقویت تولید ملی دانست و اظهارداشت: هدف ما در این وزارت خانه پیشگیری است نه مچ گیری و اگر ما خودمان را اصلاح کنیم، دستگاه مان اصلاح می شود و نظام اجرایی کشور هم اصلاح خواهد شد و رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: حافظ مردم و کارکنان دولت بودن در جایگاه قانونی اداره ما قرار دارد و حراست ها ضمن اینکه نخستین سنگربانان اداره امنیتی ما هستند، باید خودشان به تقوا، مبارزه در درون، حفاظت از ارزش های انقلاب و نظام و صیانت از شرح وظایف قانونی مسلح شوند.

قائم مقام معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه ها، افزود: انتهای سال این طرح اجرایی و اصلاح نظام انرژی در دستور کار دولت قرار می گیرد.

وی نخستین شاخص این قانون را اصلاح سوخت های رنگی برشمرد و گفت: ما می خواهیم امنیت روانی جامعه را با مدیریت پیاده و بنیه دولت را تقویت و هدایت کنیم.

7467/579/506
کد N135226

وبگردی