آفتاب
نائب رییس مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی، راهبرد ایران برای خلق حماسه اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی، راهبرد ایران برای خلق حماسه اقتصادی است

گرگان - ایرنا - نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید فرمودند، راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای خلق حماسه اقتصادی می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدحسن ابوترابی فردˈ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی علمی حراست از منظر آموزه های دینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بدون رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی نمی توان شاهد خلق حماسه اقتصادی بود.

به گفته وی، اگر دولتمردان در گام اول و ملت در گام دوم با عزم و اراده راسخ برای حرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی به تصمیم مشترک برسند، ما در کوتاهترین زمان ممکن (تا پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی) شاهد شکل گیری اقتصاد مبتنی بر تولید و مبتی بر نوآوری علمی و برخوردار از ظرفیت های ارزشمند و متکی بر ارزش های اسلامی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

وی با اشاره به این که ارکان اقتصاد مقاومتی در چند اصل قابل اشاره می باشد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه، نگاه نوآوری علمی و اقتصاد مبتنی بردانش می باشد که این نگاه در واقع ار ارکان اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه از مدیریت مصرف برخوردار باشد و این به معنای آن است که باید شاهد استفاده صحیح از منابع مالی خود باشیم و در این نوع اقتصاد (مقاومتی) نباید با هدر رفت هزینه ها روبرو شویم.

ابوترابی فرد گفت: برای رسیدن به مدیریت مصرف باید حجم دولت را متناسب بر وظایف حاکمیتی اجرا کنیم تا در نتیجه هزینه های اداره کشور را کاهش دهیم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید در حقیقت دانش و علم خود را بفروشیم تا به سرمایه خود برسیم و ما به این سرمایه نمی رسیم مگر آن که اقتصاد ما مبتنی بردانش نوآوری به معنای واقعی کلمه باشد.

به گفته ابوترابی فرد، این مسائل باعث می شود به کارائی و چابکی دستگاه دولتی کمک بنمائیم.

وی از ویژگی های اقتصاد را قطع رابطه درآمدهای حاصل از فروش نفت عنوان کرد و یادآور شد: باید در اقتصاد مقاومتی، درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی و گاز با هزینه های جاری کشور و هزینه های اداره کشور قطع شود.

وی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی، کشور را با فروش سرمایه ارزشمند نفت و گاز اداره نمی کنند، بلکه با درامدهای حاصل از تولید اداره می کنند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی منابع حاصل از فروس سرمایه گران فسیلی به عنوان موتور محرکه اقتصاد ایفای نقش می کند و مبدل به یک سرمایه ماندگار و مولد می گردد.

ابوترابی فرد افزود: در اقتصاد مقاومتی باید بهره وری در بالاترین سطح خود تحقق پیدا کنند و در این اقتصاد باید شاهد شفافیت قیمت ها باشیم و از نقش آفرینی رانت نفت در اقتصاد و مدیریت کشور جلوگیری نمائیم.

به گفته وی، امیدواریم با استفاده از سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بتوانیم در مسیر خلق اقتصاد مقاومتی در سال های پیش رو قدم های بلندی برداریم.

وی در خصوص سبد کالا و نحوه توزیع آن در کشور گفت: اشکالات جدی به توزیع سبد کالا وارد بود که انتظار نمی رفت ما با این اشکالات جدی و تلخ روبرو شویم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم از این تجربه استفاده کنیم و تصمیمات خود را مبتنی بر بالاترین پشتوانه علمی و کارشناسانه قرار دهیم تا با این گونه آسیب ها روبرو نشویم.

7467/579/506
کد N135213

وبگردی