آفتاب

لاوروف در بغداد: مسکو برای مقابله با تروریسم آماده است

لاوروف در بغداد: مسکو برای مقابله با تروریسم آماده است

وزیر خارجه روسیه در جریان یک نشست خبری با همتای عراقی خود در بغداد به مذاکره در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران سوریه، مبارزه با تروریسم و رویدادهای اخیر درعراق و اوکراین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان این نشست ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش پدیده تروریسم در منطقه اعلام کرد: مسکو برای مقابله با تروریسم که هیچ حد و حدودی نمی‌شناسد، آماده است.

وی افزود: ما همبستگی خود را با مردم عراق برای مقابله با تروریسم و برقرای صلح و امنیت اعلام کرده و اقدامات رهبران عراقی در اتخاذ تدابیر لازم جهت تحقق این امر را تایید می‌کنیم. روسیه راهکار سیاسی را به عنوان بهترین راه برای حل بحران سوریه می‌داند و بر لزوم موفقیت مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 تاکید می‌کند.

وی همچنین گفت: ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه باید براساس معایب قانون بین‌المللی بشردوستانه صورت پذیرد.

از سوی دیگر وی نسبت به رویدادها و ناآرامی‌های اخیر در اوکراین ابراز نگرانی کرد و ضمن تاکید بر حسن نیت رئیس جمهوری اوکراین برای پایان دادن به خشونت‌ها خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه شد.

وی گفت: موافقت نامه‌هایی که میان نخست وزیرعراق و روسیه بویژه در زمینه نظامی به امضا رسیده، بطور کامل انجام می‌شود.

لاوروف تاکید کرد کشورش مخالفت هرگونه مداخله خارجی در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده ومعتقد است مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند.

در همین راستا هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت: ما در جریان این نشست مشترک در خصوص گسترش تلاش‌ها برای پایان دادن بحران سوریه و لزوم موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 مذاکره و گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: سفر لاوروف به بغداد پیام همبستگی با ملت و دولت عراق در مقابله با تروریسم است.

انتهای پیام

کد N135211

وبگردی