آفتاب

وعده‌های شهرداری مشهد برای نوروز 93

وعده‌های شهرداری مشهد برای نوروز 93

نصب المان و پرده‌های شاد، گل‌آرایی و حذف نازیبایی‌های شهری از جمله برنامه‌های شهرداری مشهد برای استقبال از بهار 93 است.

به گزارش ایسنا – منطقه خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، معاونان و مدیران شهرداری مشهد در جلسه‌ای با حضور سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد به تشریح فعالیت‌های ستاد استقبال از بهار پرداختند.

نصب 86 المان نوروزی و پرده‌های با رنگ شاد

حسین شادکام، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در این جلسه با اشاره به اینکه 86 المان نوروزی در بهار 93 در سطح شهر نصب می‌شود، گفت: همچنین برای فضا آرایی شهر پرده‌هایی در رنگ‌های شاد در شهر نصب می‌شود؛ ضمن اینکه پرچم سه رنگ کشورمان نیز طراحی شده و نصب می‌گردد.

وی با اشاره به مصادف بودن ایام نوروز 93 با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: 24 ساعت مانده به روز 12 فروردین، پرده‌های رنگی جمع‌آوری و پرده‌های مشکی با عنوان یا زهرا(س) و یا علی بن موسی الرضا(ع) به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ارتقای فرهنگ رضوی در بین شهروندان مشهدی گفت: به همین منظور دوره‌های ویژه‌ای برای رانندگان تاکسی و اتوبوس برگزار شده و بروشورهایی نیز با موضوع رزق حلال برای کاسبان مشهدی در نظر گرفته شده است.

وی کمپ غدیر را پذیرای زائران و مسافران نوروزی در بهار 93 معرفی کرد و گفت: ظرفیت پذیرش این کمپ که بزرگترین و پیشرفته‌ ترین کمپ در کشور است به 4000 خودرو می‌رسد و در این مجموعه 175 کلبه مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش وجود دارد، ضمن اینکه ۱۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۶۶ هزار اصل درخت، ۳۴۲ بلندگو، ۱۲ قبله نما، ۱۲ تابلوی اطلاع‌رسانی، ۱۶۳ نیمکت و ‌83 سقف چوبی از دیگر امکانات موجود در کمپ غدیر است.

شادکام اضافه کرد: در شب پنجم فروردین سال جاری 23 هزار نفر در کمپ غدیر استقرار یافتند و بیش از 3000 خودرو پذیرش شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی استقرار ایستگاه بهارانه در هفت نقطه از شهر اظهار کرد: ارائه خدمات ویژه سفر در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در ادامه اضافه کرد: جزوه سلام به شکل مکتوب ارائه می‌شود و سی‌دی اطلاعات مورد نیاز برای راهنمایی زائران نیز تهیه شده است و ارائه اطلاعات هم اکنون با راه‌اندازی تلفن ملی انجام می‌شود؛ همچنین سایت مشهد توریسم نیز برنامه‌ریزی در بخش نقاط تفریحی، زیارتی، سیاحتی، تاریخی و ... را برای زائران و مسافران انجام می‌دهد.

شادکام افزود: همچنین عکس‌های ویژه شهر مشهد و عکس‌های نوروزی در 29 پل‌ گالری سطح شهر به نمایش درمی‌آید.

جمع شدن حفاری‌ها و پایان توسعه خط یک قطار شهری تا نیمه اسفند

حمیدرضا نخعی، معاون فنی و عمرانی شهردار مشهد نیز در این جلسه با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر گفت: به پیمانکاران اعلام شده کنده‌کاری‌های سطح شهر را تا پانزدهم اسفند ماه تمام کرده و حفاری‌ها پر شوند و تمامی کارگاه‌های حفاری به ویژه در اطراف ایستگاه‌های بزرگ شهری و میادینی همچون راه‌آهن، میدان شهدا، گمنام و جانباز تعطیل گردد.

وی اضافه کرد: لکه‌گیری‌ها با قوت انجام می‌شود و در صورت مساعدت هوا نیز عملیات روکش انجام می‌گردد.

وی ادامه داد: تا 15 اسفند بحث توسعه خط یک قطار شهری در محور بلوار فرودگاه به پایان می‌رسد و مسیر خط‌ کشی شده برای استفاده شهروندان بازگشایی می‌شود.

حذف نازیبایی‌ها از چهر شهره در هفته ابتدایی اسفند

رمضانعلی شورابی، مدیر برنامه ریزی و نظارت بر خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تمامی نازیبایی‌های سطح شهر از جمله نازیبایی‌های موجود بر پشت‌بام‌های مشرف به خیابان در هفته ابتدایی اسفند ماه جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: المان‌ها و مبلمان‌های شهری نظافت می‌شوند و سرویس‌های ویژه‌ای برای محدوده اطراف حرم و میدان شهدا مستقر می‌گردد.

وی به استفاده از ماشین‌آلات شستشوی معابر در روز سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: همچنین 1000 شیر برداشت آب، آبخوری و سقاخانه آماده شده، متکدیان و کودکان خیابانی در اقدامی ضربتی جمع‌آوری می‌گردند و لباس تمامی نیروهای خدماتی در 28 اسفندماه با لباس نو تعویض می‌شود.

شورابی با اشاره به اجرای طرحی در خصوص جمع‌آوری زباله‌های حجیم شهروندان افزود: بازارهای روز شهرداری نیز میوه شب عید را بر اساس طرح تنظیم بازار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: اهدای گل‌های آپارتمانی و سبزه در بهشت رضا(ع) انجام می‌شود و پاکسازی ویژه در شهر، قبل و بعد از چهارشنبه سوری صورت می‌گیرد.

توزیع بیش از 6 میلیون گل در مناطق مختلف شهر

احمدرضا سلامی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار مشهد نیز در این جلسه با اشاره به جانمایی المان‌های نوروزی گفت: المان‌های دروازه بهشت، خورشید، پرچم جمهوری اسلامی ایران، گلدان‌های عروسکی، پلکان شعاعی، سرسره سه تایی دو سویه، چیدمان گل در کف، غلتک گل، قاب گل، کتاب گل، ساعت گل، کبوتر آزادی و المان ماهی از جمله المان‌هایی است که در سطح شهر نصب می‌گردد.

وی با اشاره به جانمایی 3323 فلاورباکس در سطح شهر بیان کرد: دو هکتار گلکاری نیز ویژه میادین جانباز، عدل خمینی، قائم، استقلال، جمهوری اسلامی و ... در نظر گرفته شده و 133 طرح گلگاری در این خصوص اجرا می‌شود.

وی برگزاری جشنواره گل‌های پیازی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: در مجموع 6 میلیون و 300 هزار گل بین مناطق شهرداری توزیع می‌شود.

افزایش ساعت کار اتوبوسرانی و پیش‌بینی راه‌اندازی2000 پارکینگ موقت در اطراف حرم

در ادامه این جلسه فرهادیان، رئیس کمیته حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به افزایش ساعات کاری اتوبوس‌ها در شب اظهار کرد: سرویس‌دهی ویژه‌ای در روز ابتدایی سال و ایام نوروز 93 با اتوبوس و تاکسی انجام می‌شود و ضمن تقویت خطوط بی‌آرتی، ساعات کاری شرکت اتوبوسرانی نیز افزایش می‌یابد.

وی از راه‌اندازی 10 خط موقت برای نقاط تفریحی و سیاحتی شهر خبرداد و گفت: 1000 دستگاه تاکسی نیز در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی فعالیت کرده و 100 دستگاه خودروی ون نیز برای این ایام پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه نظارت از طریق دروبین‌های سازمان ترافیک به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای هدایت زائران به خانه‌های معلم بیان کرد: همچنین تکایایی نیز برای استقرار زائران در نظر گرفته شده و 2000 پارکینگ موقت نیز در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است. همچنین پارکینگ‌های موقتی نیز در ورودی طرح ترافیک آماده‌سازی می‌شود.

محمد مهدی برادران، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بر اقتصادسنجی در بحث المان‌ها، فضای سبز، رفت ‌و ‌روب و ارائه خدمات به زائران اشاره کرد و گفت: نظام آراستگی در 180 واحد سازمانی شهرداری در حال انجام است و زنگ کاری شهرداری رسما در روز پنجم فروردین با سخنرانی شهردار مشهد به صدا درمی‌آید.

مهدی رضوی‌ کیا، سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌ الملل شهرداری مشهد نیز با اشاره به فعال بودن شبانه‌ روزی مرکز ارتباطات مردمی شهرداری 137 در ایام نوروز 93 اظهار کرد: نظرسنجی‌های لازم نیز انجام می‌شود و مستندسازی تصویری و تهیه کلیپ نیز در دستورکار قرار دارد؛ ضمن اینکه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از اقدامات در دست انجام و انجام شده شهرداری در نوروز 93 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N135154

وبگردی