آفتاب

ارسال بیش از 300 مقاله همایش ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس

ارسال بیش از 300 مقاله همایش ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس

دبیر علمی کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس از ارسال بیش از 300 مقاله به این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مجید دریکوند در کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری موضوع محیط زیست و منابع طبیعی موضوعی درجه 2 و تجملاتی نیست اما عملا تجملاتی شده و هیچ اتفاق رو به جلویی نمی‌افتد. روز به روز از آمار حیات وحش کاسته می‌شود و به گونه‌های گیاهی و جانوری آسیب وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کرد که محیط زیست از حالت تجملاتی بیرون بیاید، اضافه کرد: با این کار و رعایت اصل 50 قانون اساسی می‌توان از محیط زیست حفاظت کرد و به اهداف خود در این راستا رسید.

دریکوند با اشاره به اصل 50 قانون اساسی اظهار کرد: طبق این اصل هر پروژه و برنامه‌ای که با تخریب محیط زیست ملازمه پیدا کند خلاف قانون بوده و حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است.

دبیر علمی کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس با بیان اینکه در حفظ و حمایت از محیط زیست دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی (NGOها) باید با هم تلاش کنند، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی بایستی مقداری از هزینه‌ها و اعتبارات خود را در بخش پژوهشی به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست اختصاص دهند.

وی با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به همایش،‌ گفت: 315 مقاله در دو بخش ملی و منطقه‌ای زاگرس دریافت شده که این امر جای تقدیر دارد که در همایشی که برای نخستین بار برگزار می‌شود با چنین استقبال خوبی روبرو شده است.

دریکوند افزود: از شهریور ماه که سایت اصلی کنفرانس استارت خورد نزدیک به 26 هزار بازدیدکننده داشته که این ظرفیت بزرگی است. امید می‌رود که این همایش شروع و تاکیدی بر حفظ محیط زیست باشد.

انتهای پیام

کد N135153

وبگردی