آفتاب
شمخانی:

مدیران خوزستان در انتخاب افراد نسبت های قومیتی را رعایت کنند/ جنگ مختص سرداران نیست

مدیران خوزستان در انتخاب افراد نسبت های قومیتی را رعایت کنند/ جنگ مختص سرداران نیست

اهواز - خبرگزاری مهر: دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: کمتر از یک پنجم مدیران فعلی استان خوزستان عرب هستند که این موضوع خط مشی رهبری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شمخانی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره سیصد و سیزده شهید وزارت جهاد کشاورزی در اهواز اظهار کرد: برپایی یادمان های شهدا یک امر مهم و فابل تجدید است به همین دلیل هرساله باید برگزار شود.

وی افزود: انجام فعالیت های جهادی در کشور نیروهای انقلابی را حفظ و پتانسیل ویژه ای را بری کشور ذخیره می کند.

شمخانی با بیان اینکه، همه سازمان ها و افراد باید در کنار هم قرار بگیرند و فضای دوران جنگ تحمیلی را ترسیم کنند، اظهار کرد: هر زمان که همه در کنار هم قرار بگیریم به همان میزان امکان انجام خطاهای اقتصادی سیاسی و اقتصادی کم تر می شود.

دبیر شورای امنیت ملی  تصریح کرد: بسیاری از مردم گمان می کنند که در زمان جنگ تنها ارتش کشور عراق در مقابل ارتش و نیروهی سپاه و جهاد ایران قرار گرفت در صورتی که اینگونه نبود و در آن زمان بسیاری از جوانان کم سن و سال فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی فراوانی را به معرض نمایش گذاشتند.

شمخانی با اشاره به اینکه، جنگ تنها مختص سرداران نیست، عنوان کرد: ما در این زمان جنگ را تنها مختص چند سردار کرده ایم در حالی که بسیاری از رزمندگان گمنام در جبهه های حق علیه باطل افتخار آفرینی کردند.

شمخانی با تاکید به اینکه، جهاد سازندگی در دوران قبل از جنگ در انتقال سریع توسعه به روستاهای کشور فعالیت های عظیمی را انجام داد، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز این سازمان به سنگر سازان بی سنگر تبدیل و با احداث پل جاده و سنگر فعالیت های معجزه مانند انجام داد.

دبیر شورای امنیت ملی اظهار کرد: مهمترین موضوع کشور در این زمان جنگ اقتصادی است و به طور حتم اگر نتوانیم ساختاری منسجم با این شرایط ایجاد کنیم به مشکلات بزرگی بر خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه، اقتصاد مقاومتی به مانند جنگی است که باید در آن از مهارت انسان و ابزار استفاده کرد، افزود: جهاد کشاورزی باید در این راستا نیز مدال های افتخار فراوانی را به دست آورد.

شمخانی با تاکید به اینکه، جهاد کشاورزی یک سازمان الگوی انقلابی است، گفت: مدیران باید در انتخاب افراد نسبت های قومیتی را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت سربازانی برای سرویس امنیتی امارات و عربستان تربیت کرده ایم.

وی اظهار کرد: کم تر از یک پنجم جمعیت مدیران در استان از قومیت عرب هستند که این مسئله خط مشی رهبری نیست.

کد N135134

وبگردی