آفتاب
یک جامعه شناس:

تشکیل وزارتخانه طلاق و ازدواج مشکلات را رفع نمی‌کند

تشکیل وزارتخانه طلاق و ازدواج مشکلات را رفع نمی‌کند

یک جامعه شناس گفت: با تشکیل وزارت طلاق و ازدواج مشکلات این حوزه حل نمی‌شود.

مرتضی پدریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، در خصوص طرح نمایندگان مبنی بر ایجاد وزارتخانه طلاق و ازدواج اظهار کرد: دلیلی ندارد که سیستم حکومتی و یا حوزه سیاسی را در تمام بخش‌های زندگی اجتماعی دخالت دهیم.

این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند تمام مسائل اجتماعی را پوشش دهد، ادامه داد: حتی اگر فرض کنیم با تشکیل وزارتخانه طلاق و ازدواج مشکلات در این حوزه رفع خواهد شد ایجاد چنین وزارت‌خانه‌ای صحیح نیست.

پدریان با بیان اینکه افزایش آمار طلاق و سن ازدواج به دلیل نبود وزارت خانه طلاق ازدواج نیست‌،‌ تصریح کرد: متاسفانه ما راه را اشتباه رفته‌ایم و به جای رفع ریشه‌ای مشکلات به فکر پاک کردن صورت مسئله هستیم.

وی بالا رفتن آمار طلاق در جامعه را ریشه در مشکلات اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه نمایندگان مجلس به تمام مسایل را با دید سیاسی نگاه می‌کنند و به جای توجه به مشکلات اجتماعی دچار سیاسی کاری شده‌اند.

پدریان با اشاره به اینکه پرداختن به چنین طرح‌هایی در مجلس کارشناسی نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس از توانایی کارشناسان حوزه اجتماعی در این بخش استفاده نمی‌کنند زیرا پیش از ایراد چنین طرح‌هایی در مجلس باید از کارشناسان حوزه‌های اجتماعی نظر خواهی شود تا این معضلات به صورت علمی کنترل و رفع شود.

انتهای پیام

کد N135094

وبگردی