آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

انتقادات وارد شده به برخی فیلم‌های جشنواره فجر رسیدگی شود

انتقادات وارد شده به برخی فیلم‌های جشنواره فجر رسیدگی شود

آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار معاون وزیر ارشاد و مسئولان سینمایی کشور با اشاره به  انتقادات وارد شده به برخی از فیلم های جشنواره فجر از جمله رستاخیز خواستار رسیدگی به این موارد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از قم ، حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی، علی رضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، در سفر خود به قم به همراه علی مسگری و مهدی توکلیان معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اثرگذاری فراوان صنعت سینما و فیلم، اظهار داشت: با فیلم کارهای بسیاری می‌شود کرد همانگونه که فیلمی چون فیلم امام علی(ع) آنچنان تاثیرگذاری چشمگیری داشت.
وی زحمات کشیده شده در خصوص جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این جشنواره فیلم‌های ارزشمند و فاخری نیز وجود داشت.

این مرجع تقلید، امور مذهبی و فرهنگی را دارای ظرافت و حساسیت‌های خاص دانست و افزود: باید در صورت بروز اشتباه در این امور، انتقادات را پذیرفت و به اصلاح آن پرداخت.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به انتقادات وارد شده به برخی از فیلم‌های جشنواره فجر اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این موارد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه، با اشاره به حاشیه‌های فیلم رستاخیز و برخی از اشکالات وارد شده به این فیلم، ابراز داشت: مردم درباره شخصیت‌های اسلامی به نسبت شخصیت‌های مذاهب دیگر فرق قائل بوده و حساس هستند و نباید حساسیت مردم را نادیده بگیریم.

وی، فیلم های ارزشی و مذهبی تولید شده را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: اینگونه فیلم‌ها بسیار خوب و تأثیرگذار بوده است.

این مرجع تقلید، ضمن توصیه‌ای در خصوص بررسی محتوای فیلم قبل از تولید، عنوان کرد: در قم گروه‌های مختلفی از تاریخ دانان و فقها و حدیث دانان وجود دارند که می‌توانند در این امر کمک بسزایی داشته باشند.

دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در خصوص فیلم رستاخیز در نظر گرفته خواهد شد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از جشنواره فیلم فجر، گفت: در این جشنواره فیلم‌های ارزشی، دینی و دفاع مقدس خوبی اکران شد به گونه‌ای که در مراسم اختتامیه این جشنواره چندین بار حاضرین در مراسم به احترام شهدای گرانقدرمان ایستاده و یادشان را گرامی داشتند.

حجت الله ایوبی در ادامه، با اشاره به فیلم رستاخیز، کارگردان این فیلم را شخصی متدین عنوان کرد و اظهار داشت: جناب آقای درویش با قصد قربت و برای خدمت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) با همکاری دیگر متدینان ایران و شیعیان جهان حدود 10 سال از عمر خود را برای تولید این فیلم صرف کردند که قبل از این دولت کار ساخت این فیلم را به پایان رساندند.

ایوبی، اشکالات وارد شده به این فیلم را برای اکران عمومی قابل رفع دانست و ابراز داشت: نظرات، اشکالات و دغدغه‌های حضرتعالی و دیگر مراجع عظام تقلید در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: نباید انتقادات وارده به گونه‌ای باشد که از حضور و تلاش سینماگران در عرصه تولید آثار فاخر سینمای دینی فاصله بگیرند و ناامید شوند.

رئیس سازمان سینمایی، ایران را یکی از هفت کشور سینمایی دنیا دانست و در ادامه بیان کرد: ما در جهان اسلام تنها کشوری هستیم که صنعت سینمای ایران قابل رقابت با دنیا است و این عنایت خداوند است که چنین قدرتی را به شیعیان اهل بیت(ع) داده است به همین منظور باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.
 

کد N134734

وبگردی