آفتاب

اولین شهرک صنعتی خصوصی صنایع شیشه در مراغه ایجاد می شود

اولین شهرک صنعتی خصوصی صنایع شیشه در مراغه ایجاد می شود

مراغه - ایرنا - مدیر کارخانه آسافلوت و شیشه سازی مراغه گفت: اولین شهرک صنعتی خصوصی صنایع شیشه توسط گروه صنایع شیشه کاوه در این شهرستان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، ˈ سعید حسنی ˈ پنج شنبه در بازدید انجمن پیشگامان عمران و توسعه سبز مراغه از مجتمع صنعتی آسا فلوت افزود: با موافقت وزارت صنعت، تجارت و معدن، این شهرک صنعتی در این شهرستان احداث می شود.

وی اظهارکرد: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 200 هکتار درکنار مجتمع آسافلوت ایجاد می شود و مراحل احداث آن در حال انجام بوده و مجوزهای لازم در این ارتباط به زودی اخذ می شود.

مدیرکارخانه شیشه سازی مراغه ادامه داد: اوایل سال آینده نیز کوره و بزرگترین خط تولید چسب سیلیکات سدیم با تولید ماهانه 100 تن در کنار مجتمع آسا فلوت و کربنات سدیم مراغه راه اندازی می شود.

حسنی با اشاره به اشتغال زایی این مجتمع بزرگ صنعتی، اضافه کرد: هم اکنون دو هزار نفر به صورت مستقیم در دو مجتمع کربنات سدیم و آسافلوت مشغول به کار هستند.

وی گفت: هم اکنون مجتمع کربنات سدیم این شهرستان مواد اولیه کارخانه های تولید مواد شوینده و صنایع شیشه کشور را تامین می کند.

حسنی اظهار کرد: کارخانه شیشه سازی آسافلوت نیز در مجموع با چهار خط تولید انواع شیشه فلوت ، جام رفلکس و آینه بزرگترین خطوط تولید کشور و خاورمیانه را دارد.

وی گفت: حمایت مسوولان و مردم این شهرستان در حل و رفع مشکلات پیش روی این واحدهای صنعتی زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی در کنار ریشه کنی بیکاری می شود.

مدیرعامل انجمن پیشگامان عمران و توسعه سبز صنعت مراغه نیز در این بازدید با تاکید بر همکاری سازمان های مردم نهاد از صنایع تولیدی و مادر این شهرستان گفت: حمایت این سازمان ها به عنوان بخشی از جامعه و مردم از واحدهای صنعتی موجب دلگرمی و زمینه ساز توسعه پایدار منطقه است.

علی مشتاق پور افزود: سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف جامعه با صنایع و واحدهای تولیدی داشته و موجب تعامل فراگیر و رفع برخی مشکلات محیطی و اجتماعی می شود.

وی یادآوری کرد: فعالیت های خیرخواهانه گروه صنعتی شیشه کاوه در قالب احداث مساجد، مدارس و کمک به تامین برخی امکانات بیمارستانی در این شهرستان و منطقه جای قدردانی دارد.

در این بازدید، اعضای انجمن پیشگامان عمران و توسعه سبز صنعت مراغه از قسمت های مختلف کارخانه آسافلوت این شهرستان دیدن کردند.

کارخانه شیشه آسافلوت مراغه از بزرگترین مجتمع های تولید شیشه در سطح کشور و خاورمیانه بوده و در جریان سفرهای استانی دور دوم دولت قبلی به بهره برداری رسیده است.

7485/590/587/ 1495
کد N134651

وبگردی