آفتاب
مدیر کل آموزش و پرورش زنجان تاکید کرد:

فرهنگ پیشگیری از بیماری های کلیوی در میان دانش آموزان تقویت شود

فرهنگ پیشگیری از بیماری های کلیوی در میان دانش آموزان تقویت شود

مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت: حس نوعدوستی و فرهنگ پیشگیری از بیماری های کلیوی در میان دانش آموزان تقویت شود.

ایلنا: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: سال جاری مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان در حمایت از بیماران کلیوی از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی در دیدار مدیر و جمعی از اعضاء انجمن کلیوی زنجان با وی افزود: پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و سالم زیستن رمز موفقیت انسان‌ها است.

وی تاکید کرد: پیشنهادات و برنامه‌های انجمن کلیوی زنجان به صورت مکتوب به این اداره کل ارسال شده تا به صورت دستورالعمل اجرایی و در اولین فرصت به مدارس و آموزشگاه‌ها ابلاغ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان فعالیت‌های انجمن کلیوی زنجان را انسانی و الهی دانست و گفت: این اداره کل با بکارگیری امکانات موجود برای همکاری همه جانبه با انجمن کلیوی زنجان آمادگی دارد.

در این دیدار مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: ۵۸ بیمار دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی از کارکنان، معلمان و دانش آموزان آموزش و پرورش زنجان است.

محمد رضا طهماسبی روز افزود: انجمن کلیوی زنجان با همکاری آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی را در جهت پیشگیری از گسترش بیماری‌های کلیوی در میان فرهنگیان و دانش آموزان داشت.

وی به برگزاری دو مرحله همایش علمی و آموزشی برای مربیان، دبیران علوم تجربی و مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: فراخوان سه سال پیاپی نقاشی و انشاء در میان دانش آموزان با موضوع بیماری‌های کلیوی به مناسبت روز جهانی کلیه به همراه اهداء جوائز به برندگان از دیگر برنامه‌های مشترک بین انجمن و آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول ادامه داد: تست قند خون، فشار خون و مشاوره در میان کارمندان آموزش و پرورش انجام شد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف پزشکان و کار‌شناسان انجمن برای سخنرانی به مدارس اعزام شدند.

طهماسبی خاطر نشان کرد: سالجاری مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان در حمایت از بیماران کلیوی از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان برگزار شد.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی در دو مرحله برای مربیان بهداشت مدارس ناحیه ۱ و ۲ در بهمن ماه امسال در جهت آموزش و پیشگیری از افزایش بیماری‌های کلیوی اشاره کرد و گفت: در همین راستا بسته‌های فرهنگی و آموزشی در چند مرحله و با همکاری نواحی ۱۴ گانه آموزشی توزیع شد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان با اشاره به اینکه در مناسبت‌های ویژه دانش آموزان، اولیاء و مربیان از بیماران بخش دیالیز زنجان و شهرستان‌ها عیادت کردند، افزود: دانشجویان پزشکی از آبان ماه امسال برای آموزش، در پنج مدرسه راهنمایی به عنوان پایلوت حضور داشتند و این برنامه در طول سال تحصیلی ادامه داشت.

طهماسبی گفت: پرونده مراقبتی و حمایتی برای دانش آموزان دارای علائم بیماری‌های کلیوی و غربال شده و در واحد بیماریابی انجمن کلیوی زنجان تشکیل شد.

همچنین در جهت تعامل و همکاری‌های بیشتر، پیش نویس تفاهم نامه انجمن کلیوی زنجان جهت بررسی به مدیر کل آموزش و پرورش زنجان تقدیم شد.

گفتنی است در این دیدار صدور بخشنامه به کلیه پرسنل اداری و آموزشی جهت اختصاص درصدی از حقوق ماهانه به حساب انجمن با نیت کمک به نیازهای درمانی و معیشتی بیماران کلیوی آموزش و پرورش، ثبت شعار بهداشتی در سربرگ مکاتبات و مراسلات اداری، صدور مجوز قلک‌های کمک‌های دانش آموزان و نصب تابلو علائم بیماری‌های کلیه در مدارس استان و برگزاری مراسم مشترک با هماهنگی قبلی در هفته تربیت که مقارن با روز جهانی کلیه در اسفند ماه است و تشکیل کمیته تخصصی آموزشی و بهداشتی دو جانبه جهت برنامه ریزی و اجرای تفاهمنامه فی مابین از دیگر خواسته‌های انجمن کلیوی زنجان از مدیر کل آموزش و پرورش بود.

کد N134622

وبگردی