آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی:

سیاست ایران توسعه روابط با کشورهای خارجی است

سیاست ایران توسعه روابط با کشورهای خارجی است

امیدواریم در آینده با افزایش اعتبارات و رفع مشکلات‌ موجود بتوانیم از موقعیت‌های استراتژیک اقلیم کردستان عراق بهره‌مند شویم.

ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست دولت روحانی، توسعه روابط ایران با کشورهای خارجی خصوصا کشور همسایه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان، داوود کشاورزیان روز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای گذشته با توجه به اشتراک فرهنگی و تاریخی ۲ کشور میزان روابط ایران با اقلیم کردستان عراق رشد خوبی داشته است.

وی مرز باشماق را یکی‌ از مهم‌ترین مرزهای بین دو کشور عنوان کرد و گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان رفت و آمد مسافران و همچنین میزان رفت و آمد کامیون‌ها در این مسیر با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شود.

کشاورزیان تصریح کرد: از سال ۸۵تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون دلار در مرز باشماق مریوان از سوی جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برای تسهیل مسیر رفت‌ و آمد ترانزیت و تسهیل تردد مسافران برای بهسازی جاده سنندج - مریوان ۳۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و در حال احداث است.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: این مهم با توجه به موقعیت استراتژیک ایران مسیری برای تردد و ترانزیت کالا برای کشورهای آسیایی می‌شود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: امیدواریم در آینده با افزایش اعتبارات و رفع مشکلات‌ موجود بتوانیم از موقعیت‌های استراتژیک اقلیم کردستان عراق بهره‌مند شویم واین سفر منشا روابط بین ۲ کشور باشد.

کد N134602

وبگردی