آفتاب

فرانسه و آلمان نیروی نظامی مشترک به مالی اعزام می کنند

فرانسه و آلمان نیروی نظامی مشترک به مالی اعزام می کنند

دولت های فرانسه و آلمان در مورد اعزام نیروی نظامی مشترک به مالی به منظور مقابله با شبه نظامیان این کشور آفریقایی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه از اعزام یگان های نظامی مشترک دو کشور به مالی خبر دادند. بر این اساس این اقدام در چارچوب ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در این کشور آفریقایی انجام می گیرد. مرکل و اولاند به جزئیات این ماموریت و شمار نظامیانی که قرار است به مالی اعزام شوند، اشاره ای نکردند.

قرار است طی ماه جاری میلادی پارلمان آلمان (بوندستاگ) در مورد اعزام نظامیان این کشور به مالی تصمیم گیری کند. به گفته اولاند اعزام نیروی نظامی مشترک فرانسه و آلمان به مالی چیزی بیشتر از نماد دوستی بین دو کشور و همکاری بین اروپا و آفریقا است.

یگان نظامی مشترک دو کشور موسوم به "بریگاد مشترک آلمان و فرانسه" که شامل 5 هزار نظامی است، 25 سال پیش تشکیل شد. حضور در جنگ بوسنی در سال 1996 نخستین ماموریت نظامی بریگاد مشترک به شمار می رود. این یگان تا کنون در شماری از ماموریت های نظامی از جمله کوزوو و مقدونیه حضور داشته است، با این حال اعزام نظامیان دو کشور به مالی نخستین ماموریت نظامی به نمایندگی از اتحادیه اروپا در آفریقا به شمار می رود.

طبق این گزارش فرانسه از مرکل برای شرکت در مراسم هفتادمین سالروز پیاده شدن قوای متفقین در بندر نورماندی که روز ششم ژوئن برگزار می شود، دعوت کرده است. اولاند می گوید این گونه مناسبات فرانسه و آلمان نشانگر وجود دوستی عمیق بین دو کشور است.

کد N134573

وبگردی