آفتاب

جشنواره‌ی حمایت از تالاب استیل برگزار شد

جشنواره‌ی حمایت از تالاب استیل برگزار شد

جشنواره‌ی حمایت از تالاب استیل عباس‌آباد بندر مرزی آستارا با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، برگزار شد.

«ثریا فتحی»، مدیرعامل انجمن توسعه‌ی زیست بوم پاک در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره، اداره‌کل محیط زیست و معاونت‌های تابعه در استان گیلان، اداره‌ی محیط زیست و حامیان محیط زیست شهرستان آستارا، انجمن زیست بوم پاک، را یاری کردند.

وی در خصوص اهداف این جشنواره خاطرنشان کرد: اشاعه‌ی فرهنگ زیست محیطی و حفاظت از تالاب‌های استان گیلان و شهرستان مرزی و بندری آستارا، مهم‌ترین اهداف این جشنواره بوده است.

مدیرعامل انجمن توسعه‌ی زیست بوم پاک گفت: حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این جشنواره، نقطه‌ی عطفی بود که در راستای تحقق اهداف آموزش همگانی، قرار گرفتن در میان سنین پایه باید از اولویت‌ها باشد.

فتحی تصریح کرد: آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش بسزایی در نتیجه‌بخشی این هدف عام‌المنفعه داشته باشد.

وی، برخی عوامل انسانی را عامل تخریب مرداب‌ها و تالاب‌ها برشمرد و هشدار داد: شست‌وشوی خودروها، ویلاسازی در حاشیه و هدایت فاضلاب خانگی بسوی تالاب‌ها، عمده معضلات پیش‌رو است.

مدیرعامل انجمن توسعه‌ی زیست بوم پاک در خصوص استیل عباس‌آباد گفت: زمزمه‌هایی از واگذاری آن به بخش خصوصی و یا شهرداری به گوش می‌رسد که تحت هر شرایط، تحقق این موضوع اگر غیرکارشناسی شده باشد می‌تواند آسیب‌هایی را بدنبال داشته باشد.

براساس این گزارش، در این جشنواره، ویژه برنامه‌هایی از قبیل اجرای نمایش، مسابقه، سخنرانی و قرعه‌کشی در میان حاضرین به اجرا درآمد که پاکسازی اراضی اطراف استیل بدست دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مهم‌ترین آن بود.

انتهای پیام

کد N134428

وبگردی